|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om man tar mitt exempel så var det på E4 på väg hem från semestern . och gissar var jag vart tagen ... MJÖLBY (sveriges "bästa" trafikpolis) . Önskar mer konkret , vad ska jag skriva ? vad skrev ni som fick lindring ?? ///MVH TONY |
|
|
soc. dist: dom skulle inte få några pengar i fikakassan om dom gjorde det, utan dom väljer ställen där dom kan få mkt pengar i fikakassan, nehej skämt åsidå =D jag har också funderat på det där. i somras då jag var på husvagnssemester såg jag massvis med målade bilar utefter vägarna (läs E4:an) på parkeringsplatser o dyl. men sällan ser man dom utefter småvägarna där det verkligen behövs bevakning! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Tror den största chansen till lindring av straffet är att påpeka att du är i ett akut behov av körkortet pga av ditt arbete. Känner ett par resande säljare som fått lindring pga av detta. har du en bussig chef som kan intyga detta behov så ökar chanserna dramatiskt kan jag tänka mig. Lycka till!! "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
Tyvärr verkar det som det är antalet fasttagna bilister som räknas när de gör sina "insatser". Det sjukaste var när de ställde sig en tisdag förmiddag på parkeringen vid Frölunda Torg och gjorde alkotest på alla som skulle åka därifrån.. Konstigt nog så var det ingen som torskade. Det kanske är bättre att lägga resurserna på en bättre dag? Logik verkar inte vara deras starka sida. Men det är klart att om de får fyllt sin kvot på ett par timmar på E6:an så slipper de spendera ett par dagar utanför dagis, skolor och dylikt.. Det hade ju varit hemskt onödigt ;-) Nu måste jag nog jobba lite igen :-( Krama varandra i trafiken ;-) /Daniel |
|
|
Jag såg på tv häromdagen när polisen uttalade sig om varför dom kör hårdare kontroller på 90-110 vägar jämfört mot 30-50. Det är helt enkelt så att det sker fler dödsolyckor i samband med fortkörning på 90-110 vägar. ///Jesper |
|
| Dredd: man kan ju vända på resonemanget och säga att det sker flest olyckor totalt i tätbebyggt område... | |
|
Jag tror nog dessutom att de flesta olyckor som sker i tätbebyggt område drabbar oskyddade trafikanter såsom cyklister och fotgängare.. |
|
|
Missförstå mig inte.. Jag försvarar inte polisens taktik. Jag lägger bara fram fakta. Och fakta är att polisen använder statestik för vart flest dödsolyckor sker för att därefter planera sina fartkontroller. Kan ha något med nollvisionen att göra. :) ///Jesper |
|
| Ja, den där nollvisionen skulle jag vilja stoppa upp i rectum på de ansvariga!!! Och att myndigheterna läser statistik som fan läser Bibeln är väl ingen nyhet? Ni vet den där gamla vitsen om hur man komparerar ordet "statistik"... | |
|
på onsdag får jag besked ... ///MVH TONY |
|
|
1 månad vart det ... ///MVH TONY |
|
|
..och inga vilkor? 1 månad går FORT!! Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.