|
|
|
|---|---|
|
Tja, Pratade med en kille för ett tag sen och så halkade vi in på servicar på bilar och om man får vara med vid när dem gör servicen. Det var så att en kille som kände en annan som ville ha servat sin BMW på verkstad och denna kille erbjöd sig att lämna in den för honom på service. Han tog bilen körde dit och dem skrev up hans mobilnummer, så dem kunde ringa när bilen var klar. Dem hade inte fått in bilen vid det tillfället. När det hade gått 1- 1/2 timme så ringde det och dem sa att servicen var klar. Då undrade denna kille hur det var möjligt iomed att han satt ju i bilen och inte lämnat in den ännu?? Hur många bilar har detta hänt med kan man ju undra. Detta är uppe i tingsrätten nu iallafall. OBS. Jag kommer inte ihåg allt till fullu hur det gick till men service blev det inte iallafall. MVH: Zander | |
|
Ja det låter ju som en ny sorts vandringssägen,skrönor finns det ju gott om...han som kände honom som i sin tur hört av han som hade en jobbarkompis som.. |
|
|
Händer säkert relativt ofta att servicen som är utlovad inte görs eller att vissa punkter hoppas över. Trafikmagasinet har grävt i detta för längesen lika så insider på tv3. Däremot låter denna historia ovanligt korkad men inget är omöjligt. |
|
|
Apropå service så ringde jag nyligen till V**v* för att boka service till familjetraktorn. De ville ha 3980kr för 9000 milaservice, kan väl vara ok i pris men jag frågade iaf vad som ingick. Olja och filterbyte + "en massa kontroller" var det svar jag fick. Alltså nästan 4tusen spänn för att byta olja, snacka om rån. kontrollerna ger jag inte mycket för utan jag låter min vanlige mek.kontakt göra alltihopa, han tar 200kr + material.. VITT. Så min erfarenhet är att de flesta märkesverkstäder är skurkar, och inga historier om dem förvånar mig. |
|
|
gto80: det är sant att han ringde om service att den var gjord medans han satt i bilen och hade inte ens varit inne med bilen där. Han är åtalad men hur det går vet jag inte. MVH: Zander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.