AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.034

Billigare försäkring på en Importbil...

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Ska inom kort importera en E36a, var inne på en 325, men en 323 var visst ca 5000:- billigare att försäkra på ett helår hos IF.
Men både jag och hon på IF blev förvånade när jag ville jämföra priset med en svensksåld bil.. det skulle bli ca 1000:- dyrare med en svensk likadan kärra... konstigt va ? kul att inte alla är så kritiska mot importbilar.. Aktsam vill ju inte ens tecka försäkring på dem.
Kowalski
Låter konstigt, innan jag köpte min sv-sålda 328:a så var jag först intresserad av en jättefin importerad montreal-blå 328:a med hela original M3-kittet. Naturligtvis med larm+startspärr+kodade nycklar. Pris: 15000 kr/helår.
Köpte istället en fin svensksåld, utan M3 kit dock, som de skulle ha drygt 8000 för/helår. Detta var TH och jag fick liknande premier från övriga bolag.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Johnny B, se till att få skriftligt på fsg-premien. Det har hänt förut att de läst fel på fsg-bolaget.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Jag köpte mej en 328 -97 import med fulla m3 kittet och får betala 11000kr/år helt ok tycker jag eftersom jag inte är mer än 21år!

------
King of the road
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Håller med om att prissättningen ter sig märklig ibland. Min nyss egen importerade 328-T resulterade i en helförs. premie på 5105:- när jag ställde på den i morse. Som jämförelse betalar min svärfar 500:- mer för en snikutrustad svensksåld 523-96.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.