|
|
|
|---|---|
dalen |
Hur gör man? Hittar inte riktigt vart fästena sitter! Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig! |
|
Menar du baksätet så lyfter du bara bort sittdynan. Ta tag i framkant och lygt rätt upp. För ryggstödet så finns det en skruv på varje sida som sitt dold bakom sidoklädseln, längst bak längst ned i hörnet mot nederkanten av ryggstödet. Ta bort dem och sedan är det bara att lyfta ryggstödet rakt upp. Hur får man bort nackstöden fram? Har aldrig haft behovet att ta bort dem ännu, men jag har inte hittat någon spärr för att få ur dem heller. Hur gör man? /Mats |
|
|
Framsätet sitter med 2 bultar och 2 muttrar... Bara att juxa lite med sätet så ser du dem på skenan.. Brukar sitta svarta små "ploppar" på bulthuvudet å muttern.. Skruva av å lyft bort sätet.. Sen sitter bältet fast i en mutter åxå.. Skruva lite på den med så e det fixat =) Nackstöden fram e välle bara till att dra rakt upp, precis som bak?? /Jocke |
|
|
Baksätet sitter med 2 st plast fästen på vänster och högersida av sätet, det är samma fästen som fotlisterna sitter med, det är bara att ta tag i vänster kanten och dra upp sätet en bit, gör lika dant på högersidan sen är det bara att dra ut sätet får vinkla lite annars får du inte ut det. Fram sätena sitter som beskrivet ovan, inget att tillägga mer än att, glömminte att lossa strömkabeln för stolsvärmen, lättast att göra när du har tagit bort de 2 skruvarna och bultarna så du kan vinkla upp stolien lite. |
|
| Rygstödet bak, sitter fast med två stycken bultar på höger och vänster sida, fästet för dessa är långt ner, du borde se dem. (på min bil så va inte ryggstödet bak fastskruvat, ägaren föremig måste ha glömt det. efter att du har lossat skruvarna/bultarna så är det bara att dra sätet rakt upp en bit så losnar det från de två metall fästena som sitter baktill, nu är det bara att vinkla det så det komer ut.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.