|
|
|
|---|---|
|
Funderar så smått på den eftersom man inte behöver göra ingrepp på min 520-03 vid montering. Skulle helst vilja ha ett par feta Hella. Inte så snyggt kanske, men främst orkar jag inte plocka av och på dom så fort man skall öppna huven. Är det något vidare lyse i de små ljusen från extraljus? //Jocke | |
|
Tjena! Provkörde en bil med sådan ramp, blev inte särskilt imponerad. Framförallt blev det alldeles för ljust nära bilen och då det var snö på vägen tyckte jag att det bländade. Satsa pengarna på "riktiga" extraljus istället. Bosch Compass tex är ju hyfsat diskreta och lyser så mycket bättre, särskilt om du väljer xenon. Själv har jag 3 st Bosch Navigator Xenon och har monterat stagen så jag lätt kan öppna huven utan att behöva lossa på något. =) Hans Olof BMWCS Nord #5381 |
|
|
dessa Länk lampor fungerar bra trots att det är biltema. sama lampor som t.ex. mekonomen har men halva priset. har jmf med original hella eller vilket märke det är och kunde inte se några skillnader mellan ljusstyrka eller hållbarhet "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Hoppe, har du någon bild. Bryr mig inte så mycket om looken. Däremot måste huven gå att öppna, men det hade ju tydligen du fixat. Är det specialstag som du gjort själv, eller finns det färdiga? //Jocke |
|
|
joa: Bilder är på g, strul med kameran som dock enligt uppgift snart ska vara fixat. Det var en verkstad som monterade mina extraljus. Det är kortade orginalstag som är fästa längst in på stötfångaren och i bak på lyktan. Visserligen blev det 3 st små hål alldeles i kanten på stötfångaren men de syns inte alls när huven är stängd. Alternativet hade varit att montera snäppfästen till stagen men jag tyckte det blev mer diskret att fästa i stötfångaren. Sen så kör jag drygt 100 mil i veckan och du kan ju bara tänka dig hur ofta jag måste fylla på spolarvätska när det är sånt här jävla skitföre. Hållaren är en standard rostfri för 3 st extraljus, fäst bakom nummerplåten. Nerflyttad lite för att harmonisera bättre, inte se ut som Musse Pigg. =) Hans Olof BMWCS Nord #5381 |
|
|
Patrik: Har du en liten 'ramp' med fyra st. sådana nedanvför nummerplåten eller? Jag skulle också vilja ha bättre ljus nu på vintern, men vill inte göra ingrepp i bilen. Det skall gå lätt att montera/demontera... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Ett allternativ. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
erito: morsan har en sån ramp som du beskriver på sinmercedes coupe och det lyser väldigt bra. har en hemmagjord lösning i form av en utbyggning som man skruvar fast där nummerplåten sitter och skruvar nummerplåten utanpå. ljusen sitter undertill "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Himla schnygg E39 på touringklubbens mektips! ;-) Skämt åsido så är Hoppes ljus att föredra men har rätt fet prislapp. Jag "nöjde" mig med Hella Luminator Halogen. De små "fjollramperna" är inte effektiva nog och lyser mest nära bilen. Om man ändå skall förfula bilen med extraljus så kan man ju sätta dit några som gör nytta också. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag provade och köpa dom ljusen dom säljer på extrajus.com Köpte en ramp med 5 st lampor. (Fick bra pris enbart därför jag köpte dom) Monterade 100w i dom på en gång och jag tycker dom lyser nästan lika bra som big knickarna jag hade före. Tycker inte alls dom lyser så himla dåligt,okej det finns ju mycket bättre ljus. Om man jämnför med orginal lyset så är det en enorm skillnad. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Körde med en sådan lösning på stagen som Hoppe beskriver, det blev tyvärr dock inte vibrationsfritt med mina Hella 3000. Köpte vinkellänkar på Momentum (Snäppfäste, kula/handske med invändig M5) och syrafast M5-gängstång på Biltema. Så nu har jag snabblåsstag till en billig peng, som inte gör bort sig utseendemässigt. Dessutom stabilt som fanken. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.