|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 e36 91a automat och den växlar inte när den är kall men när den har blivit var funkar det hur bra som helst. Nån som vet vad det kan vara? | |
| Byt olja? | |
|
kolla packningar och efter pölar under bilen så att det inte läcker då är det för lite olja i. Mvh//Niklas |
|
|
kolla här Länk och här Länk det kan vara helt normalt.det kan vara kallstart läget. |
|
| var inne och snackade med min Bmw verkstad idag.kallstartläget skall vara så där.dumt och jobbigt men tills kylvattnet har blivit nog varmt och värmt upp olje kylaren så är a-lådan så.tyckter det verkar konstigt att kylvattnet skall ha något att göra med olje kylaren men när jag lägger ihop 1 och 1 så.kallstart läget är knappt märkbart på vintern så.(motorvärmare då)men nu då man inte har i motorvärmaren så märks det dessto mera.. | |
|
Hej på er! Kan kallstartläget inverka på att min 325:a har svårt att lägga i ettan när den är varm. vanligtvis hoppar säkerhetsläget i då. Har väl tvåan kommit i innan (om man tar det lugnt och inte gasar för mycket), så går den normalt igen. Tills du saktat ned så mycket att den vill ha ettan igen. Batteriet är nybytt. Kan det vara generatorn? Kan tillägga att elhissarna inte fungerar heller om det är något med strömförsörjningen till lådan? Hälsningar //Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.