AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.460

Är det okej att casha 40.000 kr för en M5 -91?

Sida 1 av 2
Ska kolla på en M5 imorn,,,pris 40.000 kr
E det okej pris eller ?
Va ligger dom på ungefär?
Bilen har typ allting,,,bra skick och typ har gått inte så mkt...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Om de inte e något skumt eller nåt annat med den bilen så är det konstigt..40000kr???????????
Dom ligger runt 70000-100000 för dom finaste ca...
Så om den e fin, servicebok, få ägare, och att MILEN STÄMMER...köp den.....

///M3
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Är det en "riktig" bil så borde den kosta minst det dubbla. Dra öronen åt dig är grundtipset....
Va ska jag först och främst kolla på för fel på den?
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Hur den är servad.
Varför är den så billig är väl frågan du bör ställa dig själv
Var kritisk, ingen ger bort pengar!

Automat är bekvämt
Jag vet inte riktigt va du menar med "servad",,,,,
Menar du ,,,att dom har typ bytt olja o grejer i den eller?
Va exakt ska jag liksom kolla på den?
Du ska såklart kolla att det finns servicebok, att den är fullstämplad osv.. kvitton på service osv.. information som styrker bilens skick..

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hade jag varit du så skulle jag passa mig. Rasad m5a = en mycket, mycket dålig affär. Köp inget på stående fot utan låt någon expert syna bilen åt dig. Konditionstesta bilen på BMW, gör en bakgrundskoll. Att lägga ytterligare 40k på reparationer är INTE svårt.

Du får liksom vara lite cool och låta någon som kan bil typen kolla den.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M5 E34 på 40'>>>>Kolla ALLT på bilen,den billigaste M5 jag iaf hört talas om.Låter som om iaf något mekaniskt INTE är som det ska på en så billig M5 E34 3,6.
Tänk på att en t.ex en ny topp betingar en kostnad på ca60'.

Om det inte är ett skämt?,och bilen annars är okej(vilket jag iofs betvivlar starkt) så handla.

Men som alla andra redan sagt så måste du vara extremt misstänksam mot den M5:ans skick,ägarförhållanden mm..Som jag skrev tidigare>>>Kolla ALLT..

Mvh Janne.
-BeeMWe-
Finns en 3.6a nere i södra SWE, viner från lådan men rasar den så e d juh bara att sätta i en 535 låda för nån tusing, skitsamma om den håller i ett år, billigare än att köpa en m5 låda. Iaf den har utgångspriset 39 papp.

Bara ett tips om tex lådan skulle va kass i den du ska kolla på.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Precis som BeeMWe skriver så finns det en M5:a till salu för 39k. Denna har vinande ljud från lådan vilket också är ganska vanligt problem med just M5:orna.

Så, kolla lådan, kolla att den inte är krockad, gör helst ett konditionstest hos Motormännen innan köp.

Normalpris för en M5 3,6 är nog runt 60-70k.

/Edvard
BMW CS # 4503
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
535 låda?? Det är ju att förstöra en fin bil det! Originallåda ska det vara, annars kan det kvitta med en sån vagn, då kan man ha den som isbil och slakta eländet efter vintern..
Det sista som behövs är fler bonniga lagningar på dessa bilar, det som är nu i Sverige är tillräckligt illa, det finns ju knappt någon bil som är seriös, påkostad och i originalskick.

Köp hellre en någorlunda hyfsad bil istället för ett högre pris än ett sånt rullande renoveringsobjekt.

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
HD91,

utvecklingen att bilarna inte är perfekt lagade är inte speciellt konstigt, tror få personer som har gott om pengar köper en entusiastbil för 60-70KSEK och snällt accepterar alla kostnader för underhåll, service och reparationer. De med gott om pengar köper i regel nyare och mer kostsamma dito. Inget konstigt i det, är nog bara att acceptera.

/Simon
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Nej jag tycker inte att det är konstigt, jag har inga problem att förstå varför en del gör så, men jag vägrar acceptera att alla såna bilar ska bli skrot. Därför försöker jag informera om vad som är speciellt med M5-modellen och försöka skapa fler entusiaster, har redan lyckats konvertera flera personer från hårdkörande bruks till entusiast-sommarbil. Egentligen vill ju ingen ha en risig M5:a, de som inte har tillräckligt med pengar ska inte köpa en för man får inte ut den maximala körglädjen ur en sån bil om den inte är i bra skick, som vardagsbruksbil är den tämligen värdelös jämfört med vad som finns i övrigt från BMW. Men köpare med opportunt beteende kommer tyvärr alltid att finnas, det får jag acceptera.

Lite offtopic om M5 registret:
Har någon frågor om E34 M5, av vilket slag som helst, så kan jag försöka svara, för M5 Touring rekommenderar jag "m5toureg" på forumet. Vi försöker bygga upp register och annan fakta/statistik på de svenska E34 M5:orna, förhoppningsvis ska jag ha en förteckning klar på bilarna till nästa års Knutstorp, där vem som helst kan ta del av statistik och detaljfakta.
Vill någon bidra med en M5 till registret, skicka chassinummer (7 sista) och ev. reg nr via e-mail. Uppskattas!
För vissa bilar som redan är inlagda i registret finns detaljerad fakta med byggdatum, färg, utrustning osv.
OBS registret byggs uteslutande på bilarnas identitet, vem som äger/ägt en bil utelämnas helt.

//HD91

__
-BeeMWe-
Det är inte direkt bonnig lagning att stoppa i en 535 låda, den håller mycket hög kvalité i sig.
Tror inte det är så många som lägger ned lika mycket pengar på en gammal M5a som en ny BMW, så är det med alla bilar oavset märke.

Vad är mest bonnigt, Karlstad eller Sthlm?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja...Måste nog hålla med HD91 i det här fallet...En M5:a köps just för att det är en M5:a och skall inte "konverteras" till något annat.

Tycker det är lite trist om en M5 köps av en "icke entusiast" och "fipplas ihop" av hemmamekare utan sinne för vad en M5 är för en bil ursprungligen....Man vill ju absolut ha en M5:a som är just en M5:a och ingenting annat....

Annars köp en fin 535:a istället och börja spara till entusiastvagnen M5 E34 i originalskick sedan :)

Min åsikt.

Mvh Janne.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tack Janne T, roligt med någon med samma uppfattning.

Hördu bmwwee, det är och förblir bonnigt att stoppa ner fel låda om man gör det för att komma billigt undan och det inte innebär någon uppgradering av hållbarhet/utväxling etc, det ska vara original annars är det ingen mening att ha en sån bil, men det är förstås besvärligt att förstå det trevliga med det om man inte är entusiast, vilket du inte är.
Beträffande Karlstad vs Stockholm så kan jag säga att det är Karlstad som är bonnigast, och det har flera orsaker, men vi har just fått bra bevis för att "bönderna" även huserar i landets huvudstad. Hejdå!

//HD91

__
-BeeMWe-
Jag gjorde en löjlig jämförelse och du tog det som jag trodde. En bil måste inte vara i orginalskick.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Inget fel att stoppa i en 535 låda i en M5:a bara man informerar nästa ägare om det, skulle den nya ägaren mot förmodan vara original freak kan han välja att spendera några tusen till på att stoppa i en "riktig" låda då...

Mig spelar det ingen roll, bara man får det man betalar för...

Roman, hur gick det med M5:an, var den nått att ha???
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
HD91:

Vad är det som säger att man inte är entusiast bara för man väljer annat än original? Har du allt och då menar jag ALLT original på din bil? I såna fall är du mer fanatiker än entusiast.

Någon mer som ska på "streetcarsfest" i Sollentuna i helgen? Där är säkert bilarna allt annat än original...*s*
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag bytte tillbaka från vita blinkers till gula på min 968! Fanns inga vita blinker som originaltillbehör när den var ny.
//Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.