AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
807

Bruk av SMT6 på m5 3,6l ?

Hei !
Har noen synspunkt på å bruke SMT6 ved turbokonvertering av 3,6l ? Det er ikke snakk om "race bygge" men ca 0,5bar overlading. Er SMT ok ved slikt bygge ??
Svar mottas med takk
Ja, det funkar alldeles utmärkt.
TT
Vet du om det er nødvendigt å bakke tenning ved så lavt ladetrykk. Hadde også tenkt ca 500cc fuel inj.
Tror knappt det. Kanske bara någon grad isåfall.
Se bara till så att det finns bränsle.
TT
Tror du det rekker med originale fuel injectorer for så å koble til en prog. fuel reg ? Eller må jeg regne med utskifting til ca 500cc ?
RafkoM3
Twin turbo:
Vad har du før pris på SMT6

Vill leka lite med min GT, se om man kan førdrøja vanos signaler och likande

Länk
Länk
Luring, jag tror du klarar dig med en progressiv bränsletrycksregulator (1:1,2 eller 1:1,4) om du inte tänkt ladda mer än drygt 0.5 bar.

Rafko, Jag tar 3500kr för ett komplett kit.

Om vanosen inte är på/av måste du använda extraspridarutgången(Nos-funktionen) för att styra den proportionellt.
TT
Tror du det er hållbart med 0.5 på original motor (ca 100 000km)
Hva kan du rekomendere for turbo ?
TT
Har du også fuel re + turbo for salg ? Hva med grenrør til e34?
Kan inte komp osv i huvet, men om du bara mappar bilen rätt så skall det hålla ett bra tag.

TD0416T är en bra turbo (snabb spool-up) som kan hitta till vettiga priser.

Nej, inga grenrör och rail till salu, ev kan jag fixa turbo.
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
10,0:1 i komp på M5 3,6

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Om det är så pass högt komp, så lär du inte kunna ladda mycket mer än de 0,5 bar du pratat om. Rekomenderar en intercooler för att få det hela hållbart.
TD0416T hvor mye luft/Hk levere denne? Muligens dumt spørsmål, men er dette lastebilsturbo ?
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Ticco har laddat 0,9 på sin gammla M42 (318is) Den har 10,0:1 i komp. Även han körde med SMT6.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Mitsu 16T är personbilsturbo. Sitter på Volvo T5, osv. Kanke kan vara lite för liten om du tänkt trimma vidare senare. Snäll turbo utan för mycket ketchupeffekt.
Hade du tänkt dig en lastbilsturbo så tror jag att Holset HX40 skull funka fint på din bil.
Twin Turbo. Skulle vilja prata med dig på Tel ang SMT6. Kan du smsa ditt tel nr till mig på 070-294 04 96. Mvh Kimpa.
Twin Turbo. Skulle vilja prata med dig på Tel ang SMT6. Kan du smsa ditt tel nr till mig på 070-294 04 96. Mvh Kimpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.