|
|
|
|---|---|
|
Har bytt bälg samt slang till t-motorn då dessa va spruckna, i bland går tomgången ner tillfälligt. Kanske detta har att göra med att inte motorn blir tillräckligt varm endast en fjärdedel ungefär. Termostaten? Tacksam för tips rodge dodge BMWCS # 5251 | |
|
ngt tips? rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
Har med högtomgång på min me. Har beställt en ny bälg får se ifall det är problemet. Min bil: Länk |
|
|
Blir motorn inte varm när du kör så är det troligtvis termostaten, kan även vara tempgivaren.. Efter att jag bytte termostat blir motorn varm mycket fortare, såg att det skiljde några grader mellan den originalmonterade och den nya som jag köpte hos BMW. Har du dippar i tomgången så kan det vara den sk tomgångsmotorn, eller tillsatsluftslid heter den väl igentligen, som håller på att lägga av. Fick tippset att tvätta ur den med besin och sen skölja genom med 5-56 eller liknande. Hjälpte inte på min.. |
|
|
Nästa steg blir att byta termostat sedan givaren, men man vet ju hur det kan gå när man väl börjar... snart har man bytt allt lambda, t-motor o.s.v... rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.