AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.959

TONING AV BAKRUTAN ;( HELP PLZ

Sida 1 av 2
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
undrar hur man bäst tonar bakrutan..vill inte ha några "pissstrålar o bubblor" sidorna e inga problem, men bakrutan är en riktig pain in the ass.. man har ju nackstöd, hatthylla och en jävla massa annat i vägen.. dessutom är ju rutan inte särsilt rak så.. HUR SKA JAG GÅ TILL VÄGA????????

........ HAHA ;p .....
gör som brorsan min gjorde på sin 320ik 2D -88, plocka ut bakrutan, inga problem. kan du enkelt få till en snygg toning

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
43
pcat-racing
e30 m20b20 s
chris craft omc cobra 5.8 -91
är det lätt att plocka ur bakrutan då?

mvh/
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
jag la ner toningen på min p.g.a bakrutan, hållde på o bli tokig
jepp, det är relativt lätt. ta bara bort listerna och plocka ut rutan

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Jo ja vet att man plocka ut bakrutan, men är tror inte att det är lätt(har aldrig gjort det eller nåt liknande)..
*Är inte rutan limmad också??
*Har larm. är den inte kopplat till rutan på nåt sätt??
*Hur tar man loss listen, är det bara att slita av den eller ska man använda nåt särskilt verktyg??

Tacksam för svar

........ HAHA ;p .....
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Rutan får du bort genom att först pilla bort plåt bitarna som sittter längst ner i hörnen på rutan, sedan är det bara att dra bort listen som sitter i mitten. efter det så är rutan halv lös o de går att trycka ut den.

Min bil: Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Antar att det inte är gjort i en handvändning då det skulle vara mycket enkelt för tjuvar att bara lossa bakrutan och ta sig in/ut...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Exakt som Ravve säger..det är inte alls "bara" att dra bort listen och plocka ut rutan...jag skulle då inte gjort de själv...jag vet exakt vad du går igenom xelerator...

Slängde säkert 3 omgångar på min gamla bil...det är ett helvete..

På M3:an jag har nu så är filmen delad...då är de inga problem...och de gör faktiskt ingen skillnad när de e en dubbel eller miss av film på kanske en halv mm...

Börja inte på med rutan...du ångrar dig...den ska dit sen också...

///M3
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Ja vet.. min polare avråder mig oxo.. e lite små nojjig över att plocka ut rutan..vill inte det.. kommer sluta med att ja blir förbannad o slår sönder rutan och mig själv säkert hehe..

M3_LOVER: du menar att du har tonat i två omgångar eller?? först övre halvan och sedan undre?? det ser ju bra ut utifrån men inte lika bra innifrån eller hur??såg det på en bil o vart inte riktigt nöjd... e lite kinkig när det gäller toning nämligen..

har tänkt på att kolla med nån toningsfirma o se om dem kan tona bakrutan( men dem tar ju ett pris som dödar)..

kan man inte gå dit med färdigklippt film o bara be dem sätta på de.. de borde väl inte kosta så mycke..

finns det inget speciellt verktyg man kan använda förutom den sketna strykaren man får me filmen.. har nån nåt råd

........ HAHA ;p .....
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Länk

Har inte testat det själv. Men har hört stt det skall vara OK. Verkar lätt i alla fall.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Nja...vänster sida första och sen höger..alltså delad lodrätt så att säga...nja..jag e själv petig när de gäller toning..grejen e att den var tonad när jag köpte den...och det var så pass bra så de sliter ja inte bort...men de e klart..toningsfirma..gissar på 1500-2000 kr för bakrutan..

///M3
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Filmen kutter man vel til på utsiden av ruten iallefall?
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
Morten_M: ja du klipper ut den från utsidan så du har den färdig, men det är sen problemen börjar.. kan garantera att alla svordomar du kan kommer komma ut ut din mun i en harmonisk takt ;)..

vet att man kan blanda vattnet med lite tvål, då fäster filmen inte på rutan o man kan fixera den, men de blir jäkligt mycke gnuggande efteråt och man ska helst vara två så ena kan hålla filmen på plats medan den andra trycker ut vätskan..

........ HAHA ;p .....
52
22
525 tdst
525 TDS touring-95
Varför inte montera solarplexius?

jeppe_L
är det bara jag som lyckats tona bakrutan, med skit film från mekonomen, och ändå fåt det nästintill perfekt???*stolt*=)
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jeppe_L:
hur gick du tillväga då så de blev så bra som du säger???

........ HAHA ;p .....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har inte "vågat" mig på bakrutan heller...
Visa användare
401
seastream
118d -08
Snåla inte utan köp riktig film hos en glsmästare, då kan ni smälta den över glaset o få den i ett stycke, det gjorde jag på min m3 e36, dessutom ser man ut mkt lättare genom en sån film

seastream styled
seastream: smälta filmen??

xelerator: hur petig är du? om du delar filmen och gömmer skarvarna bakom "strecken" till värmen i rutan så ser det skapligt ut. betydligt lättare iaf.

annars verkar solarplexius vara smidigt. jag ska nog slå till på ett kit därifrån. man är ju lite lat oxå :)
Man värmer filmen så att den formar sig efter rutan!folitech's film funkar iallfall bra på det sätte!Går enklet att få dit filmen i en bit iallfall på en E36 coupe.borde nog inte vara svårare på en E30.betydligt enklare än att gömma skarvarna e de också!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.