|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja montera bort motorhuven. Har kollat lite och av vad jag kunde se sitter fästena med 2 bultar på varje sida. Är det dom 4 man ska lossa på? Sedan har vi stötdämparna som håller uppe huven, dom verkar sitta med någon pinne som hålls fast av en klämma av något slag..? Är jag på rätt väg? Fler saker att tänka på? Obs! Jag är nybörjare. | |
|
Ta bort "säkringarna" till gasdämparna först sedan lossar du de 4 bultarna med hjälpa av en kompis.Därefter så "drar" man loss gasdämparna från motorhuvsfästet o lyfter d´än huven...O du glöm INTE att koppla loss slangarna till vindrutespolaren samt det elektriska så som motorrumsbelysning samt elen till de eluppvärmda munstyckena...Minns jag rätt så är man tvungen o lossa lite på "motorrumsklädseln"... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Okej, det där borde man klara av. Får återkomma om det kör ihop sig. Skyddar du framskärmarna på något sätt? T.ex. lägger en duk som skydd över dom? Eller finns det något annat smart? Vore just snyggt att repa både huven o framskärmarna.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.