AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
958

BMW embleem

an
12
andreas@stars.se
Bmw 320i Coupé `92 (E36)
Maur. Blå
Den vita färgen i den ena "tårtbiten" på BMW märket som sitter på huven har lossnat, går det att byta ut hela märket, kostar mycket dom där va?

mvh andreas

"Vi slutar inte leka för att vi blir äldre, vi blir äldre för att vi slutar leka."
märkena går att byta ut utan problem. går högst på en hundring skulle jag tro

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
kostar ett emblem 100:- ?
fan va najs :)

// Pantzare
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
118:- kostade huvemblemet till min E30. Enkelt sätt att få bilen fräshare. Taskiga emblem drar ner helhetsintrycket nåt enormt.

Sex på alla fyra, roligast så!
an
12
andreas@stars.se
Bmw 320i Coupé `92 (E36)
Maur. Blå
Jahaja d låter ju för bra för att vara sant.

"Vi slutar inte leka för att vi blir äldre, vi blir äldre för att vi slutar leka."
Hejsan angående emblem visste ni detta:BMWs emblem. och logotyp är en cirkel med fyra rutor, två diagonalt blå, och två diagonalt vita. Detta är i själva verket en stiliserad propeller i rörelse, eftersom BMW ursprungligen tillverkade flygplansmotorer. Färgerna, blått och vitt, kommer ur den forna Bayerska regerande ätten Wittelsbachs familjevapen, känt också från Oktoberfest.

Ja
83
Jaycee
320iK -88
Som BMW-älskare visste jag det ;) :P
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Vad kostar siffrorna 325 bak på luckan till en 88:a?

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Kallar man sig BMW-älskare så vet man självklart det angående märket!

//Thorssa
OT som bara den, men var det inte BMW som tillverkade motorerna till Luftwaffes första jet-jaktplan?
Kowalski
johns:

OT: Om du menar WWII jet-jaktplanet Messerschmitt Me262 så har jag för mig att det var Junkers som tillverkade dessa jetmotorer (Junkers Jumo någonting hette de tror jag...är dock osäker). BMW tillverkade däremot radialmotorn till propellerplanet Focke-Wulf FW190, en kraftfull motor på mer än 2000 hk som under en period gav planet bättre prestanda än Rolls-Royce motorerna i exempelvis det engelska Spitfire.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Hejsan det stämmer att Focke-Wulf fw190a serien hade BMWs 801 14cyl motorer (från 1550hk till den sista som hade 2000hk)190d serien använde sig av Junkers jumo 12cyl motorer och Messerschmitt hade Jumo motorer.

---
Länk
hmmm tänk o få ner den i en E30... :P
an
12
andreas@stars.se
Bmw 320i Coupé `92 (E36)
Maur. Blå
Då flyger man fram.. kanske

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.