AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
953

Video+artikel: BMW M3 vs. Audi S4 V8

Är ny här så jag vet inte om någon lagt upp detta ännu.

I vilket fall hoppas jag ni tycker det är se- och läsvärt.
Vi körde en M3 SMG mot en Audi S4 V8 och resultatet är denna filmen:
ftp://www.rs6.com/rs6.com/Audi-S4-BMW-M3-NEW.wmv

Dessutom finns det vackra bilder på S4 och ett gäng olika M3:or
i artikel på Länk

Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Vackra bilder på vackra bilar, men det var lite för mycket "TV3 Prestanda"-stuk på reportaget. För mycket flum och för lite fakta för min smak.
Dock var bilderna som sagt riktigt vältagna.

Länken till filmen verkar inte fungera så bra?
Rs6:

Fick inte någon ordning på filmen i och för sig är jag ingen data hacker.....
Fakta det kan du läsa i andra artiklar på siten.

Vi kör bilarna, filmar och visar resultatet i verkligheten.
Inte alltid samma sak ;)

Vem hade trott att S4:an kör ikapp M3:an på motorvägen då V max ligger högre?

Prestandan på M3:an är väldigt beroende på fästet.
I de flesta fall tog det 200-350 meter för M3:an att komma om S4:an.

Ang. filmen är servern hårt belastad och max 30 pers. kan ladda ner samtidigt. Prova igen :)

Länk
RS6:

Ja med tanke på att s4 har 4hjul att driva på och bmw endast 2 så torde audi vara något snabbare i starten sen verkar inte 410nm mot bmw 365nm räcka till:)))

kunde tyvärrr inte se allt då filmen var minst sagt svår att ladda hem.
Jag orkade inte titta igenom hela smörjan, men det verkade som om rattlåsrace i hög fart genom trafikerade gatukorsningar (Hanstavägen i Akalla) var det enda förarna var intresserade av när de hade en S4 och en M3 till förfogande. Och bränna däck förstås.

Fjunen på Zatzy blir säkert jätteimponerade av dylika filmer så det kanske räcker att Erik i vanlig ordning postar där?

Jag ställer mig också tvivlande till kommentaren ”warm tires help”. Hade inte M3:an vanliga gatdäck? Mina Michelin Pilot Sport har aldrig blivit bättre av värme (tvärtom!) till skillnad från R-däck eller slicks.
Haha, om du har nåt emot mig personligen kan du väl ta det via pm.

Och göra en egen film som passar dig bättre.

Länk
Förlåt RS6, jag inser att jag lät lite hård i tonen. Jag blev nog lite irriterad när jag såg filmen, men jag har absolut inget emot dig personligen. :-)

Jag tyckte bara att filmen var lite "omogen". Dessutom imponeras jag aldrig av vansinneskörning på allmän högtrafikerad väg. Det finns bättre ställen att gasa på.

En film jag hade velat se hade utspelat sig på lämplig bana eller flygfält. Att båda dessa bilar är snabba rakt fram råder det inget tvivel om, så jag skulle vilja se lite avancerad körning där det svänger! Audi S4 Avant kommer förmodligen vara ett alternativ nästa gång jag byter bil.
Så bra.

Som du säkert känner till kan man inte alltid köra på en inhägnad bana utan får ta det som står till buds.
Jag vill poängtera att vi inte spelar in nästa GIS-film utan gör vårt bästa för att hålla på säkerheten, även om någon hastighetsbegränsning här och där kanske bryts.
Och de flesta starterna spelades in på ett betydligt ödsligare område än i Kista.
Jag skulle inte ha någonting emot att hyra en bana och se vad bilarna går för, tyvärr gick det inte.

Vill du se bankörning ska jag lägga upp ett par filmer där t.ex. M3 CSL, M3 Race och en RS4 (inkl. CSL och 911) kör på Ringen.
Jag gör så gott jag kan :)

Länk
R6S:

Vi väntar på länken......
Vilken länk?

Till M3 CSL runt Ringen?

Kan tänka mig att lägga upp den imorrn :)

Det får inte bli för mycket av det goda.

Länk
RS6:

Okej adressen där du lägger upp filmen som du nämnde enligt ovan

RS6; Vill gärna se film med M3 CSL vs. M3 om du nu har en sån?! :)

Angående filmen tycker jag att ni borde ha monterat en kamera i M3:an också! Men budskapet i filmen att BMW:n e snabbare gick ju fram ganska tydligt ändå! ;)

/Manray/
Många har önskningar, få har kameror när allt kommer till kritan :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.