|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle vilja höra vad den allmänna uppfattningen är om man jämför imagefaktorn på en Bmw320iT(E46) och en MBC200 kombi. Om man förytsätter att båda är måttligt stylade med tonader rutor och snygga alufälgar. Vad tycker ni? | |
|
Att BMWn är mycket snyggare! E46 Touring är den snyggaste kombibil som finns på marknaden, inget snack om den saken! Om man ser till bilarnas image så anser jag att BMW utstrålar att man valt sin bil med hjärtat, att man tycker om att köra, och att man helt enkelt tänkt efter en extra gång när man valde bil. MB utstrålar elegans, att man gjort ett tryggt bilval och inte är rädd för att visa det. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Vet faktiskt inte vilken jag skulle välja om jag skall vara ärlig. Det är ju ingen sportbil någon av dem och frågan är om inte Mercan är vackrare i mina ögon. E46:an börjar bli gammal... Lika utrustade och samma pris så vettefasen om jag inte hade fallit för mercan. Dock inte utan att ha kvar en rolig bil också. Som bruksbil tror jag Mercan vinner. Kika på andrahandsvärdet bara... |
|
|
Under 40? Välj BMW. Allvarligt talat, ta inte så hårt på vad vi andra tycker utan välje den bil som du gillar bäst själv. För egen del hade jag nog gått på BMW men eftersom 40-årsdagen närmar sig så... My Bimmer is my mistress |
|
| Frågan är ju bara....ska man välja med hjärtat eller hjärnan? =) | |
|
Hjärtat! Annars går man bara runt och suktar efter den bilen, och kan aldrig riktigt glädjas över sitt köp, man går ju liksom inte runt och myser när man tänker på vilken förståndig bil man valt... Men jag tycker att du ska provköra båda (om du inte redan gjort det), helst samma dag, och tala om för säljaren att du väljer mellan MB/BMW och be honom tala om varför du ska köpa just deras bil. Lycka till! /Niklas |
|
Kowalski |
Hej Man kan väl välja BMW med hjärnan också :-) -Mycket lägre inköpspris än motsvarande MB, billigare att utrusta. BMW ger mer bil för pengarna. -Billigare service (gratis i 3år) och reservdelar Detta talar i favör för BMW. Sen att MB har 30 års rostskyddsgaranti samt att dess andra och tredjehandsvärde ligger i en klass för sig är en annan sak. Skall man ha bilen i ca 4-5 år är BMWn tveklöst det bättre valet, om man skall välja bil för resten av sitt liv är det nog MB som gäller. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
jag har tänkt att köpa en import som gått max 10.000 mil, helst ett par tusen mil lägre. Bmw´n blir isf årsmodell -00 och mercan årsmodell -99/00. |
|
| Men får man problem när man valt med hjärtat så kan man ju i alla fall inte glädjas åt bilen....var jättenöjd med A4:an(min förra bil) rent utseendemässigt och körmässigt, men en massa små och även större problem som dök upp ifrån första dagen förtog glädjen helt.....nästa bil vill jag kunna känna glädje.....både vad gäller driftekonomi, körglädje och image. | |
|
kallehansen 156 sw är lätt den snyggaste touringen |
|
|
CostasA, Nej, men den ligger BRA till! Mycket snygg är den, en sådan kan jag absolut tänka mig i framtiden! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.