AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.478

Tickande V8 ?

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej...jag har noterat att min motor börjat ticka vid kallstart eller om den stått några timmar...ett mkt lätt "tickande" som helt försvinner efter ungefär 1km körning. Själv skulle jag tro nåt med lyftarna men är det nån som haft nåt liknande ljud?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
En tanke som slog mig när jag läste ditt inlägg är att oljepumpen, som ju är en välkänd felkälla på M60, håller på att lossna.
Har du kollat oljepumpen?
* Länk

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
det kann vara dax att byta kamm sjedja då brukar dom att börja att ticka i den hydraliska spänaren.
Min servopump tickar lite svagt ibland, kan inte vara samma på din?

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Tickande vid kall motor? Måste väl ändå vara de hydrauliska lyftarna som låter.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Tack för era tips! Oljepumpen kollade jag strax efter jag köpte bilen förra hösten och då satt den inte löst,men det är ju iof ingen garanti att den fortf sitter fast...jag lutar nog fortf åt att det är en lyftare men problemet är att lokalisera vilken/vilka lyftare det är,jag vill ju inte byta alla 32(!) isåfall...
Förmodligen ingen fara med lite tickande. Nästan alla motorer som rullat en del tickar lite när de är kalla. Så länge den inte går ojämt eller låter "onaturligt" mycket så är det inget att bry sig om. Min tickar också lite vid kallstart då temperaturen ute börjar sjunka mot det kalla.
/Lidberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.