|
|
|
|---|---|
| till en 3,5a eller blir det kanske för litet ? men det blir definitivt billigast och hur får dom plats i en m535i kanske finns nåra andra bra tips | |
| Du bör nog parallellkoppla isf. | |
|
Länk gör så, (om den nu får plats) funka bra som fan på 900:an (förlåt men de e en saab) mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| Kilander använde 3st intercoolers som han bara gjorde nya gavlar till, till hans gamla motor. Det funkade fint. Kommer dock inte ihåg om det var volvo eller saab intercoolers? | |
|
Det var SAAB cellpaket. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Det komiska var ju att han hade egna plastade gavlar som höll för ca 500+hk. Även plenumet var gjort i glasfiber. | |
|
En nedkapad scania ic sitter som gjutet framför kylaren på min... /D |
|
|
Hur stora är saab cellpaketen?? mvh Kristian |
|
|
varför kan man inte seriekoppla dom? blir det för högt motstånd då eller? jag vet inte om jag kommer ihåg fel men jag tror faktiskt att dahlbäck kör med två seriekopplade intercoolers på "monstergolfen". ni känner väl till den? på zatzy skapades det ungefär en miljon trådar om den bilen som handlade om motorns effekt. ni har säkert hört talas om den. jag har för mig att jag läste att han hade alldeles för hög temp ut ur intercoolern så han satte bara dit en till och fick ner tempen. |
|
|
Det skulle funka utmärkt att seriekoppla dom, men vart ska du sätta dom.......? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| man skulle väl kunna ha en lite större framför kylaren och sen har man en liten uppe innanför vänster framlyse(sett innifrån cupén). tror att det var så dahlbäck hade gjort. där har jag rätt gott om plats i min bmw i alla fall. | |
|
En saab ic flödar hyfsat upp till ca 200hk (på en motor som är jämförbar med saab motorn) sedan blir förlusterna större och större. Med två i serie så ökar man motståndet ännu mera och man kan endast få ca 170hk med samma förluster, men en mycket bra kylning. Om man parallellkopplar paketen så dubblas flödet och förlusterna. OBS! hk talen är är skakade ur ärmen men borde inte ligga så långt från verkligheten. mvh Kristian |
|
| Tipsaren, hur menar du när du säger att flödet och förlusterna dubblas? | |
|
Ja det undrar jag också?? Troligen tänkte jag skriva att förlusterna minskar, det blir så där när man försöker skriva inlägg i smyg på jobbet! mvh Kristian |
|
|
Men bara för att men har ett scania ic så betyder det ju inte att det är tätt utan gavlarna svetsade =) / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.