|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
wadel , Jodå nog finns det svartfyllare allt, jag vet t,o,m om en som ej är acrediterad. hans läcksökning brukar vara så här om det nu är tomt, fyll kvävgas minst 10bar(3 bar är tillåtet) gå och ta en fika och snacka lite skit en stund, kom tillbaks och konstatera att det är tätt då nålen på manometern inte har sjunkit under den timmen han har tryckt(sen om det är tomt igen om en månad spelar ju ingen roll) Fyll systemet. Ev kan han väl spraya lite såpvatten här och där utifall det skulle bubbla. Han har varit acrediterad förut tror jag men förlorat acrediteringen Tror han kommer över gas eftersom att leverantören förmodligen inte kontrollerat att han har blivit av med tillståndet, även en acrediterad kan ju faktiskt oxå svartfylla med som du sa återvunnet köldmedia, man får ju helt enkelt skriva att man tappat ur 0g i rapporten och sedan använda återvunnen gas, men det är inget jag skulle vilja göra åt ngn iaf, kanske på min egna gamla vinterbil då där jag inte bryr mig speciellt mkt. folke, dom väger ju inte efter varje fall, men dom går igenom utrustning och rapporter samt väger flaskor och det är då det är viktigt att grammen stämmer överens med vad som rapporterats. något hekto hit el dit blir det ju ingen stor affär av men har det försvunnit en hel flaska eller flera så kan man få bekymmer. Det stämmer ju oxå att man säkert kan få en svartfyllare att fylla för ngn hundring, men man kan ju inte räkna så om man köper en bil med "ac bör fyllas" utan då utgår man ju från att jobbet ska göras riktigt och vara beredd på dom kostnaderna. |
|
|
Det är precis det jag menar , att om man i en annosn kan läsa "AC behöver fyllas" , så är säljaren ute efter att luras och egentligen skall det stå : "Med bilen följer en extra utgift på 10 000 Skr , såvida du inte har en attans tur". Enda gången "ac behöver fyllas" är sant är om säljaren kan visa ett nytt kvitto på läcksökning och vacuumsugning etc.. , men vem kan det ? (ingen , för då hade de också fyllt!) Ärligare att skriva "AC defekt , Vet ej vad felet är " FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.