|
|
|
|---|---|
|
BMW 635 i powerbörsen för 20 000:- Kr , är ju MYCKET billigare än alla andra 635 i börsen... vet någon något om den? Lite sugen vart jag allt.. av anonsen att dömma är det inget fel på den. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) | |
|
Som alltid gäller det att noggrannt titta på bilen innan man kan avgöra vad som är rimligt pris! Bor man långt bort från bilen får man ställa ett antal kluriga frågor på telefon samt om möjligt be om kort på den innan man beslutar sig för att åka och titta på bilen. Så 20.000 för en 635:a kan vara ett fynd eller precis lagomt pris eller alldeles för mycket begärt! Per L |
|
|
Inget fel?...Normalt sett så är indikerar ett lågt pris på en E24 lite rostproblem hur som helst. Men som Per L skriver så måste man naturligtvis se på vagnen innan man kan säga mera säkert om skicket på just den bilen. Vet en som sålde en E24 för ca 25' för ett tag sen...Den var i behov av iaf karossrenovering kan jag säga. Mvh Janne. |
|
-BeeMWe- |
Om du menar 82an så blev den såld för mindre än vad som stod i annonsen. |
| Jag har köpt en för betydligt mindre än 20.000 och det är som ni säger ROST! Detta visste man ju när man tittade men man hittar mycket mer än vad det ser ut som vid första anblicken.Desutom är karros delar extremt dyrt till dessa modeller.....Underbar bil dock! | |
|
ok , ja rost är inget jag tycker om. Och den dära var redan såld så. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
Paap Reeder |
Hej! Tur för dig wadel att den vart såld ....så du slapp ta fram Mig:en och sätta i stora trådrullen. Piiickt - piickt - piickt o s v ca 3500 ggr ...eller mer. Då är det roligare med M70:an´s tekniska problem. MVH /// Paap R |
|
Jag har länge funderat på om det är svårt att lära sig svetsa med en mig-svets? Ex om man första måste skära bort rost och lite plåt på ett avgränsat ställe, för att sedan lägga i en bit plåt som man svetsar fast med mig-svetsen? Var det ett korrekt utförande? Om det inte är så fasligt svårt så skulle jag kunna tänka mig att investera i en mig-svets... :-) Mvh Jörgen |
|
|
Själva svetsningen är väl den enklaste biten. Det svåra kommer efteråt, Få skarven tät, Spackling mm. |
|
|
Så att mig-svetsa i sig är inte så svårt? Man kanske skulle investera i en då... Hmm..., undrar vilken storlek/styrka man bör ha på svetsen hmm...? Mvh Jörgen |
|
|
skaffa en 3-fasare så får du bra intermittens. satsa på ESAB eller Kemmpi "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Ang. Mig svets. Man bör köpa en svets med 180A strömstyrka eller högre, viktigt är att svetsen har individuell matning för tråd och ström, om inte så blir inte alltid svetsfogen vad man hade önskat. Jag använder mig av Esab 180 A vilket fungerar alldeles utmärkt. Till detta så bör man införskaffa en del svetstänger samt en självavbländande svetsskärm, den är oumbärlig då man håller på med Karmann... /Johan |
|
|
Jag törs väl inte nämna Biltema i sammanhanget..., men ändå så såg jag att dom hade en självavbländande svetskärm för 798:- Vågar man köpa en av deras mig/mag-svetsar månntro, eller ska man köpa en ESAB eller annat känt märke för en lite dyrare peng? Mvh Jörgen |
|
| köp en ESAB eller nåt annat välkänt fabrikat, det har du igen i längden. | |
|
Jag använder mig av Biltemas självabländande svetsskärm som har hållit bra under måga timmars svetsarbete, klart prisvärd! Jag har ingen erfarenhet av deras svetsar, viktigt är dock att de har individuell matning för tråd och strömstyrka, vilket endast brukar förekommer på de lite dyrare varianter av svetsar som finns ute på marknaden. Allt som Biltema säljer är inte skit, det gäller bara att kunna sovra balnd eländet... |
|
|
Okej, jag ska försöka komma ihåg det där med individuell matning för tråd och strömstyrka. Jag ska ta och kolla priserna på ESAB, det kanske inte skiljer så mycket från ex Biltemas mig:ar.. Mvh Jörgen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har svetsat åtskilliga kvadrat(kilo)meter bilplåt med en Luna Micromig 100A enfas och det går utmärkt upp till 3 mm tjocklek. Den har funkat UA i 15 år och går fortfarande klanderfritt. heter Race 102 numera och säljs hos div järnhandlare idag. Den är utmärkt för hemmabruk och plånboksvänlig. Visst är Esabs svetsar bättre men de kostar också därefter så här ska man titta hur mycket man använda den. Svetsreultatet på bilplåt hänger inte på svetsen i detta fall utan på utövaren. Sedan ska du köpa en blandgastub också. ///MVH Hasso Länk |
| Helt riktigt Hasso, svetsfogen blir inte bättre än skickligheten hos svetsaren. Med 180A så kan man använda svetsen till allehanda arbeten, till och med att svetsa ihop skruvstycken som gått i två bitar med gott resultat. | |
|
Hasso, har din Luna Micromig individuell matning för tråd och strömstyrka? Nu är jag iofs en fullständig novis på det här med svetsar, men någonstans måste man ju börja... Vad jag vill kunna göra är att själv laga rosthål i framförallt karossplåt istället för att lämna in det för en dyr peng... Tyvärr så har ju biltillverkarna ännu inte kommit ifrån det här med rost, så jag räknar med att få dras med detta problem så länge som jag inte köper en ny bil... Mvh Jörgen |
|
Paap Reeder |
Hej! Det blev en riktig svetstråd av detta......Nej! Kanske raderas detta. MVH /// Paap R .... kunde bara inte låta bli. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.