|
|
|
|---|---|
|
Följde en kompis idag och provade en M535:a idag, bilen var i mycket bra skick förutom att tomgången var grymt lurvig och den startade skitkasst. Vi harvade säkert 5 minuter innan den startade , spelade ingen roll om den var kall eller varm. Var även tvungen att hålla en massa varv för att den inte skulle dö. Då man for iväg så gick den dåligt upp till 2000 varv, sen gick den perfekt upp till fyra, hackade till och gick sen bra . Var samma sak varje gång jag gasade. Den luktade även massor med bensin. Vad kan problemet vara ? Tjuvluft , tänding, sprut ? Kollade gummit till insuget . Vekade tätt och helt. Sen hade jag inte möjligthet att kolla nåt mycket annat. // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
|
Gissa kan man alltid. >>>Luftmängdsmätarproblem,fördelarlock+rotor..Taskig service öht? Billigast(om nu inte den går sönder vid din sprejning) är ju att försöka sig på Lmm...Öppna locket o ta lite kontaktrenssprej på kolbanan,gjorde så på en 528 en gång då försvann problemet(liknande probs).Troligen kan man göra samma sak på 535:ans mätare...OBS! j-ligt försiktig sprejning rekommenderas,dränk INTE mätar'n. Det som inte heller är fel är ett byte av fördelarlock+ rotorn,behövs säkert om det inte är gjort på några år.. Kollat tändstiften? Mvh Janne. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Luftmängdmätaren verkar troligt men kolla tomgångsmotorn också. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Sätter en peng på bränsletrycksregulatorn. Verkar som om bilen får för mycket bensin p.g.a. för högt bränsletryck. Har varit ute för detta på ett par e28:or. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Kan verkligen luftmängdmätarn ge såna här problem ? Låter mer som bert-ola sa , eftersom den luktade massor med bensin och tvekade på varven (den ville som dö om man gav fullgas). Fick även ett par rejäla avgassknallar då vi skulle starta den. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Bränsletrycksregulatorn är en bra gissning...Kan nog vara en mera trolig orsak iom bl.a. dina avgasknallar vilket inte jag hade när jag hade "kontaktfel" i lmm.. Mvh Janne. |
|
|
Är nog en ganska kvalificerad gissning, skulle jag tro. Pris regulatorn då ? Och hur ser det ut på e28:an ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Tror de kostar ca 1.000:- nya. 0:- till 200:- begade. Sitter i främre delen på motorn i slutet av spridarröret. Sitter även en gummislang på den och det är returen. Väldigt enkel att byta. | |
|
Markkus: Tackar , precis som jag trodde då . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Men det är ju bäst att kolla b-trycket innan man köper en ny. Ska ligga kring 3kg... |
|
|
håller me bert-ola har vart me om det jag oxå 200km/h-50km/h på 1s |
|
|
Okej ... tack så mycket för hjälpen . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.