|
|
|
|---|---|
|
Har fått nos på en 540-95.. Bilen har gått 23000 mil, är importerad -98, har haft 1 ägare i Sverige. Skicket är bra, lite stenskott på huven och några mindre ytrostangrepp. Hel och snygg inuti. Bilen är fullservad hos BMW, kopplingen + svänghjul bytt vid 18000 mil, både kvitton på allt och servicebok finns. Den är välutrustad med 6 vxl låda och i princip allt utom skinninredning. Std 15" fälgar med halvtaskiga däck. Kändes tight och fin att köra inga missljud eller skrammel. Har sökt efter inlägg men inte hittat ngt bra.. Höjer eller sänker 6 vxl man låda priset gentemot automat? Eller är det bara smaken som avgör värdet i det? Vad tycker ni är ett rimligt pris för bilen? mvh Johan. | |
|
Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tror att slutpriset hamnar på 50-70KSEK. Tror att automat är mer efterfrågat än manuell på 540, dock tror jag att en större andel vill ha manuell än som finns tillgänligt, skulle tro att endast kanske 10% av tillverkade 540 är manuella. /Simon |
|
|
10%? Måste vara att ta i, letade som fan efter en 540i med manuell låda innan jag hittade en. |
|
|
bowhunter, känns som du säger att det är sällsynt med manuell, och ännu mer sällsynt med 6 vxl.. Fast om man tittar på powerbörsen är faktiskt 3 av 30 = 10% manuella 6 vxl. Man tycker att dessa borde stå sig bättre i pris över tiden. mvh Johan. |
|
|
Simon:en 50-till 70 , du är inte konsekvent, har nog läst att du / ni i panelen sänker vid shiinbrist med ca 10-15000, ingen touring =ned 10000, en årmodell = ned 10000, inga "coola fägar" ned minst 5000. Du värderar min 96 till "jag tror att slutpriset kommer att ligga på 70-85KSEK....välutrustad verkligen, tror att manuell är en fördel, " också drar vi av enligt följande formel och får ett pris på ca 30-45.. inte mkt för en sådan bil, näe jag tror att ni sitter o gissar hejvillt. Är bilen ok men ej tipp topp / prefekt 50 o uppåt är den inte det 50 o nedåt, thats it. Hur mkt åt respektive håll kan ingen veta via mail... |
|
|
Otto von Diesel, stor del av orsaken att jag sätter ett så pass "högt" värderingspris eller stort spann är att det har blivit så extremt kinkigt att värdera just 540e34 "lågt". Håller med om inkonsekvensen och lider av den själv samt att jag omvärderat något vad slutpriserna blir. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.