|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har köpt ett larm från biltema, nu undrar jag hur man kopplar in centrallås styrningen. Bilen är en 525 touring -92. Jag kan inte hitta någon för dragen larmkontakt. Jag har sökt på forumet utan att hitta något bra svar. Lars | |
|
Vilka kablar ska man koppla in centralåsstyrningen på? Någon måste väl ha kopplat in larm med centrallåsstyrning själv? Alla tips välkommnas. Lars |
|
|
Framgår det inte av manualen som du fick med larmet ? Min 528i Touring Länk |
|
|
Hej, Nej, inte riktigt det finns bara ett generelt schema, och bmw har fler kablar än det schemat. Lars |
|
|
Hej Om du kan vänta till i kväll (måndag) så ska jag nog kunna hjälpa dig. Sitter nu på jobbet men har monteringsanvisningar hemma. Jag har monterat på bla min egen 520-93:a. Vill inte gissa färger, det kan bli dyrt ;-) Försöker i kväll att skicka det till dig. Om du inte hör något påminn mig!!!! Mvh Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Hej Nu har jag lyckats att koppla in larmet. Jag använde röd/brun(12v) som insignal till biltemascentrallåsmodul. Från modulen kopplade vit/grön till Vit/grön(bil) och den andra från Modulen vit/röd till vit/svart/gul(bil). Min bil är en 525 -92 och jag jag kopplade in på förarsidan. Det enda problem som är kvar är att bilen låser upp sig igen men det gjorde innan också. Hälsningar Lars |
|
|
Anledningen till att den låser upp sig igen, kan vara att knappen på bakluckan kärvar och inte hoppar ut hela vägen. Detta fenomen uppkommer då iallafal på sedanen E34. Kanske är samma sak på Touringmodellen. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Anledningen till att den låser upp sig igen, kan vara att knappen på bakluckan kärvar och inte hoppar ut hela vägen. Detta fenomen uppkommer då iallafal på sedanen E34. Kanske är samma sak på Touringmodellen. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Fick du även lånsningen av bakluckan att funka? vad kopplades har nämligen själv problem med larm instalation Dock ej biltema. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.