|
|
|
|---|---|
|
Hej Har inhandlat en bmw 520i 84 som vinter bil o det är en sak som irritera mig är att växel spaken glappar så in i helvette Man måste liksom ta i ordentligt för o få i växlarna Då tänkte jag höra med er om det nåt man bö byta (typ busningar) eller måste man byta hela växel länkaget ? När man har nån växel i så kan man typ rotera spaken ganska mkt Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
ingen ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Det sitter en bussning på lådans utgående axel, den kostar ungefär 100 spänn på BMW. Har bytt den på min 528, fick dock demontera kardan för att komma åt. Det gjorde gott, spaken blev fastare. Sedan sitter det i botten på växelspaken ett lager som även det blir glapp, man får byta hela spaken om man ska få det 100%. Prova du att byta den bussning som sitter i lådänden på linkaget först, det kan räcka. Måste du byta spaken med finns ju de s.k shortshift spakarna om du vill komma lite billigare undan än hos BMW. mvh Johan. |
|
|
Tackar Det va det svaret jag ville ha Få ta o köpa bussningen som sitter under bilen först det är e vinter bil så det kanske inte värt att byta till short shift :) Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| Man kan även bricka på bussningarna/staget det gör också rätt mycket. | |
| Öglan längst ner på spaken har en ipressad bakelitbussning och den kan man borra ur och sätta i en bronsbussning istället,det gör underverk om glappet sitter där... | |
|
Jag tror faktiskt på att glappet sitter just i spak bussningen var kan man lättast fixa fram en sån broms bussning o trycka in den ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| Svarva en... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.