|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har lite problem med CD-växlaren på min E36, har stora ljudpaketet med original växlare. Det verkar som att en CD fastnat i läsaren, när man trycker ur växlaren följer en skiva inte med. Det går dock inte att lyssna på den heller! (eller någon annan förstås!) Någon som har nåt tips om vad jag ska göra? //Thorssa | |
|
Ingen klurig rackare som har nåt tips? //Thorssa |
|
|
Hej! låter inte som du har samma problem som jag hade men vi kan ju chansa !. Min box var tom vid köpet och gick inte att få ut. Jag skuvade av växlaren och tog in den i värmen, skruvade av sidorna så den blev "avklädd" och kopplade en batteriladdare som drivspänning. En av de grå "skivorna" som man lägger CD´n på satt fast och efter mycket lirkande gick den att få ut men det kräver tålamod!. Det finns alltså hopp och jag tror att det finns en stor chans att allt är ok och att det bara har fastnat "mekaniskt". Lycka till! /Per |
|
|
Se bara upp med vilken typ av batteriladdare som används. Många går utmärkt att använda som strömförsörjare för 12V-grejor, andra startar inte alls utan viss "motspänning" från ett batteri. Värst är enkla garageladdare som inte är spänningsstabiliserade, och även s.k. elektroniska laddare (t.ex märkesladdare som Tystor) kan ställa till det ordentligt. Lämnar pulserande ofiltrerad spänning som lätt kan ta livet av t.ex en bilstereo och liknande. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.