|
|
|
|---|---|
|
Tja.. Som nybliven bmw ägare vet jag väldigt lite om märket men jag trivs :-) och jag vill lära mig mycket mer. Jo. Jag gjorde oilservice på bilen igår. och killarna på bmw återställde indikatorn för service i färddatorn. men jag undrar om det ska verkligen lysa fyra gröna pluttar? ska det inte börja med den första och sen andra osv ju längre man kör? Mvh //Jojje81 | |
|
Nej, de släcks en efter en tills den sista blir gul - då är det dags igen! Mvh Robban |
|
|
Okej det var det jag trodde.. Men nu är det så att alla fyra lyser redan. å jag gjorde service igår! så ska det väl inte vara? //jojje81 |
|
|
Robban. Strunta i mitt svar till dig.. Jag läste fel på ditt svar... Okej så dom ska släckas en efter en.. dom ska inte tändas då? För att om jag minns rätt (kan ha väldigt fel också) så lyste alla gröna plus den gula när det var dax för service. Mvh //jojje81 |
|
|
Det kanske är annorlunda på din men det borde vara som på min, att de släcks, och den sista blir gul... Mvh Robban |
|
|
Jepp det borde vara samma som din tycker jag också. Men jag ska nog höra med bmw. Är det ingen annan som har några synpunkter om detta? Mvh //jojje81 |
|
|
Nyservad med nollad indikator = fem gröna dioder som slocknar med ca 250 mils mellanrum. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Fem gröna lampor vid nyservad bil och återställd indikator...Sedan med varierande miltal så släcks dessa gröna en efter en sen blir det en gul lampa som indikerar servicedags sedan kommer den röda lampan...Då har du överskridit serviceintervallslängden. Jag har på min gamla E28 tre (3) röda av någon anledning...En tänd>åt h-vete för sent med service...Två röda lampor>Ännu mera åt h-vete för sent...Tre röda tända>Ytterligare ännu mera åt h-vete för sent ;) Mvh Janne. |
|
|
Hehe okej Janne. Jo men det låter faktiskt rimligt det ni säger. å jag litar på det. Tack för svar. Ps: Jag servade min bil åt helvete för sent!! hehe.. men bara en halv dag åt helvete för sent. jag väntade nämligen till det inplanerade verkstadsbesöket jag skulle till. och då tänkte jag ta det samtidigt. Mvh //jojje81 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.