AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
539

Utrymmen E31

fartblind
Har just haft en diskussion om E31 (840/850). Min kombatant hävdade att det var lika bra utrymme fram i en E31 som i en E32. Har själv aldrig suttit i en E31, men jag betvivlar MYCKET starkt att det är särskilt bra utrymmen överhuvudtaget och DEFINITIVT INTE lika bra som i min 750. Ni som kör E31:or - vad säger ni? Får man verkligen plats om man är 199 cm lång?
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Hej
Jo det finns gott om plats där fram
Och är man 199 cm så ska det funka
Själv är jag 181 cm och har jag stolen längst bak
så når ja knappt pedalerna

Men däremot i "baksätena" så får man endast
plats om man är ett offer för trampminor. :)
fartblind
Jaså, det ÄR så pass bra plats fram? Baksäte behöver man ju så sällan! ;) Det måste ju finnas en hel drös E31-förare här, så vad säger ni andra?
Är taklucka standard på alla E31:or? Det gör ju faktiskt skillnad i takhöjden.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
själv är jag 198, provsatte en kompis 850CSI och konstaterade att om jag skulle köra den fick jag ha luckan öppen för att inte bli flintis på kuppen, men benen var det plats till!

323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86
fartblind
Låg takhöjd är HEMSKT. Inte för att jag är 199 cm, men det är fan inte långt ifrån. Bilar byggs för pygmeer!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Roger "Atlas" Zapfe har ägt en 850i, och han kan knappast kallas för pygmé.

//Marin

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

BMW Kungen
Hej, tänkte skriva lite om utrymmet i 8-serien. Bagagen är den största jag sett på en sportbil, baksäte existerar nästan inte, min är bara reggad för 2 personer också. Har stolen max bakåt och skulle vilja ha mer utrymme för benen (är "bara" 187 lång), takhöjden har jag aldrig märkt som problem. Förutom när jag körde över en svacka i 160 och då lättade bilen och jag slog huvudet i taket.

Mvh
/// Kungen
betriebsanleitung1
Taklucka är inte standard,mittkonsollen tar lite plats men jag tycker man sitter perfekt.Bak sätter jag inte mig även om man sitter bra förutom takhöjden,får nästan klaustrofobi.
netz
Jag har lyckats "knöka" in en på över 190cm i baksätet+ på 185 å >130kg i passagerarsätet framför.Han där bak satt totalt faskilad dubbelvikt med hakan tryckt mot bröstet,å han där fram satt med knäna inkörda i handsfacksluckan :-)) Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig när dom vrålade i "ångest"när vi körde över en ojämn järnvägsövergång.:-DDD
Dom klarade sig dock utan bestående men, och lovade att ALDRIG åka med i den igen(tillsammmans).
Kontentan är:2 sitsig med nödsäte,med låg inställd höjd på stolen verkar det funka upp till ~195cm i längd.

Min hobby! Länk

V-12= 12 rätt!
Hade 850 på hjärnan ett tag och var inställd på att införskaffa en sådan. Efter att ha provkört en så var det inte aktuellt längre, tyckte att bilen var överraskande trång, framförallt låg takhöjd. Hade kanske funkat om den inte hade taklucka.

mvh // Lazze
Länk
netz
Missade visst, att det ÄR bättre utrymme i 7-serien.
Men jag gillar 8-serien mer,bättre former, mer cockpit känsla-precis som det ska va i en "autobahn racer" :-))

Min hobby! Länk

V-12= 12 rätt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.