AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.100

Värme i Z roadstern?

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Vrider jag reglaget för värme till att någon millimeter kvarstår så kommer ingen värme, den sista millimeter ger lite värme men inte ens en halvjummen varmluft. Hur är det med värme i Z bilarna eller kan det vara något fel på min värme.
Dufvis
I min 2.2:a så är det god värme. Hur varmt beror på körstilen. Att reglagen är lite "ketchupeffektiga" är ett sorgligt men känt problem.

Inget som hänt med vajrarna? Låter som om dom inte har full "slaglängd"...

//DD
Min värme funkerar utmärkt!! Jag skulle nog fråga en verkstad..

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Värmen är ett problem, man lixom saknar clima i den. på min är det inte riktigt det problemet, men det är pilligt att få rätt temeratur.

Aksåsen, har försökt maila dig för ett tag sedan utan framgång tror jag då mailen verkade komma tillbaka till mig... har du bytt mailadress??

//Def

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Prova maila igen - det skall fungera!
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Värmen fungerar perfekt i min bil men reglagen är lite "slappa" så om man har värmen på ca 75% så snurrar reglaget över till max efter ett tag och då blir det VARMT...

Tycker också att det låter som om du har något fel på kablaget.

Mvh
/PG

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
min e likadan! sätter jag på max värme o tuffar iväg blir det varmt o gott... vill man sen sänka lite när man tycker det e lagom räcker det att man skruvar ner kanske 10-15mm på vredet, så blir det genast kallluft! så jag har med andra ord c:a 10mm på mej att hitta idealvärmen, lite jobbigt e det... jag har valt att "ställa detta" med att köra på lite olika fläkthastigheter, man kan gott ha den på max värme och 1:an hela tiden när man kommit upp i rätt kupétemp., blire då för varmt är det bara att lägga över värmen till fötterna, så funkar det nice...

känns som att en sån grej tar en evighet att reda ut, var felet finns... konstigt för reglagen känns väldigt friska o så. :\ men det stämmer nog som "Dufvis" säger att det kanske är en vajer som blivit slapp eller liknande...
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
eller nja min e ju inte likada såtillvida, jag kan asså få riktigt riktigt varm luft... men det e pilligt att finna rätt temp. så menade jag =)
Askåsen: kollade du kylarvätska? har du lit vätska i kylaren blir det lite värme.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.