|
|
|
|---|---|
flugfiskarn |
Oj detta verkar vara farligt! Efter att ha kört ca 15 minuter så börjar tempmätaren att stiga och når snabbt röda markeringen och det är bara att stanna och vänta tills motorn kallnar. Vatten finns i systemet. När motorn är så här varm och om jag då drar på värmen så kommer ingen varm luft (har ej AC). Vad kan detta vara för fel. Termostaten eller något annat? |
kamber |
kolla slangarna från kylaren till motorn... så att det inte e hål på nån utav dem.. hade samma problem... /racer.... |
flugfiskarn |
Glömde att skriva att bilen är en 320 i -91 E36 |
iceman |
du har stopp ngn stans i kylar systemet!sätt på bilen och slå på värmen på högsta läget,gör så ett par gånger så brukar det släppa. |
|
Det kan möjligtviss vara en spricka. |
|
|
Jag har en Bmw 320i 85:a (E30) Så fort jag kör stadstrafik eller står på tomgång så går den upp i temp. Men sedan jag kör så går den ner på sin arbetstempratur...Vissa har sagt att det kan vara skit i kylaren för att det é så¨pass gammal kylare...Men det kan även vara spricka i toppen som jag inte hoppas på, för bmw har känsliga toppar...Men en kompis till mig jobbar på verkstad han fick in en bmw som gick upp i temp som min även när han körde i uppför bakar...Det vissades sig att vara en insugningspackning....Man säger att man kan lukta till sig om man har en sprika i vattenbehållaren det ska då lukta avgaser...Men jag tycker inte att min luktar... |
|
|
Detta problem har jag haft med alla BMW's jag ägt, alltså att tempen går upp över rödmarkeringen vid stadstrafik. Kan vara många saker, men oftast termostaten eller fläktkopplingen. Termostat kostar ca 350 kr. Fläktkoppling ca 1100 kr. Men det kan även vara kylare eller något annat, men börja med att byta de saker som jag nämnde. Det rådet fick jag från BMW-mekanikern när jag ringde och frågade. Båda är enkla att byta själv... //Tomas M 528i -86 |
|
Daytona_micke |
Kolla fläkt kopplingen eller Wiskey fläkten som den så fint kallas... |
|
Min 320i -97 hade samma problem. BMW i Nacka bytte den s.k. "visko-kopplingen" och fyllde på kylarvätska, sedan gick det bra...ett tag ! Jag var tvungen att efterfylla kylsystemet p.g.a. att man ej lyckats få bort den luftficka som satt sig före värmeväxlaren för klimatanläggningen. Sedan dess fungerar den perfekt ! Ett tips: håll alltid nogrann koll på kylvätskenivån ! Det kostar rätt mycket att renovera motorn... Stefan |
|
|
Jag hälde i kylarrengörning idag men det hjälpte inte...Men jag har hört att man ska slå in en skruv i fläktkopplingen för då kyler den som den ska...För när jag står på tomgån så den går upp till det röda så börjar den bli orolig i tomgången och när jag skruvar litte på korken till vattenbehållaren så vill den järna spruta för där é för mycket tryck alltså den småkokar...Jag é orolig om det é en spricka, men jag vett inte om jag ska köpa en bättre begagnad 325 motor istället och lägga i....Behöver man då byta databoxen och isåfall mer???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.