AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
641

elvärme stolar E36 Funkar ej...

soderstrom
hej....

har en 318 i -91 e36......
med värme i framstolarna som inte funkar....säkringar kollade. är det någon annan som haft fel på värmen?......har inte kollat under så mycket men det verkar inte som någon kabel lossnat...tänkte bara om det kanske är ett vanligt fel....//Soderstrom
Svärd
Vanligt fel om man sätter knät i stolen ofta. Som när man städar bilen och inte tänker sig för. Värmeslingan i stolen som då går av. Min funkar inte på förarsidan men på passagerarsidan. Men båda knapparna lyser.

Efter vad jag har hört är slingan invävd i stolen och ganska svår att byta.

///Martin
stefannorr
Det är väl bara på senare modeller den är invävd typ e-46.
ha
8
habe
318i - 91
Har oxå en 318i -91 där stolsvärmen bara funkar på passagerstolens rygg i övrigt heldött--hittar heller inget
synligt fel.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Låter som ett vanligt fel detta. Har oxå en passagerarstol som inte fungerar som den ska. Endast underhålls värmen fungerar på denna. Har oxå kollat kontakter och dyligt, där är spänning fram och alla kontakter sitter i som d ska.

Någon som har ett svar?

Mvh Jimmy
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
borde ju gå att mäta motståndet på ett helt element för att sedan jämföra?

ingen med hela fungerande som kan mäta så finns ju infon här sedan?

typ lägga upp ett mektips sedan kanske?
Lo
86
Lowrider
328i -96
Dra ur kontakten under stolen och mät med en ohm mätare får du ett tal på ett par ohm (vet ej exakt hur stort men det ska inte vara kohm i alla fall) borde ligga mellan 3-10 ohm kanske så är dom schyssta blir det ingen kontakt så är tråden av i sitsen, bad luck!!

My car Länk
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
perfekt!
precis ett sånt svar jag ville ha!

tack så mycket. ;9
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.