|
|
|
|---|---|
| Regnsensorn på min bil verkar köra intervall torkning med samma tidsintervall, har fungerat med olika beroende på hur mycket det regnar.Funktionen är väl att sensorn reflekteras beroende på hur mycket vatten som kommer. Kan man göra rent den med något speciellt, läste att det även kunde vara något program fel. | |
|
Bisse: Du har en liten spak i själva torkarspaken som du kan reglera tidsintervallet på hur ofta torkarna ska slå.även i regnsensorläget. |
|
| Japp visste det, spelar ingen roll i vilket läge dom kör fast det är tort på rutan. | |
Rosebuddy |
Tjena! Hade exakt samma problem och BMW Gbg bytte regnsensorn. Det gjordes på begbilgaranti så jag har tyvärr ingen prisuppgift till dig. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prova att nolla elektroniken genom att lossa bägge batterikablarna på batteriet och lägg ihop + o - kabeln . Jag märkte förra sommaren när det inte regnade på länge, att regnsensorn bara funkade som intervall,men när den väl fått gå lite i regn så hade den "lärt om" och funkar sedan dess helt OK ///MVH Hasso Länk |
| Det måste jag prova, hör av mig om det funkade tack för tippsen. | |
|
Hmm Vad tror ni om det här, är det mjukvaruppgradering eller trasig hårdvara. Regnsensor finns men fungerer icke. Bara intervall, och det spelar ingen roll hur jag än justerar ratten för intervalltid, intervallet blir det samma, 8 sekunder från avslutad torkning till nästa torkning börjar. "Din Koskenkorva i etern" |
|
| Det är mjukvarufel. BMW gör en initiering av det nya programmet för att lösa problemet. Jag fick det åtgärdat gratis på min -97:a. | |
|
hade du samma problem, förutom ingen regnsensor, att intervallen inte gick att jsutera utan var fast (i mitt fall 8 sekunder)? "Din Koskenkorva i etern" |
|
| Ja, vindrutetorkarna tog ingen hänsyn till hur mycket det regnade eller vilket läge justeringen av regnsensorns känslighet stod i. | |
|
Tjena nu har jag testat att lägga ihopa + och - kabeln, med blev ingen skillnad, ska kolla på verkstan om dom kan fixa detta skumma fel. |
|
|
Har läst lite nångång om uppgradering av mjukvaran för bättre funktioner på regnsensorn. Görs hos BMW via DIS och uttaget i motorrummet. FP |
|
|
Fick byta sensorn, räckte ej med SW. "Din Koskenkorva i etern" |
|
|
Harri: Nyfiken fråga... Vad fick du betala för sensorn och isf gjorde du de själv eller lämna du in den? Mvh.... Man kan bara man VILL! |
|
Mange 72 |
De kan också vara så riktigt illa att framrutan e så slut att ir strålarna drar iväg ut i etern. Om framrutan ändå behövs bytas ut så prova det först.En liten initsiering kostar iallafall ca 450kr. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.