|
|
|
|---|---|
| takkar for svar=) | |
bmwracing |
Det är inte spridarna som begränsar flödet på K-jet, utan bränslehuvudet. |
|
Just det,du får lämna in bränslehuvudet och få det gnistat.Tror det kostar 4500kr på trendab.. hjorten |
|
| Eller köpa ett elektroniskt sprut och slänga mekan skiten. Ska du bara ha bränsledel så kan du köra ett rent megasquirt.. kostar 1000kr och du löder ihop det själv, programmeras med PC. | |
|
Varför inte bara svara på frågan istället för att gå ifrån topic? |
|
|
motoren er trimmat... så må ha en bra guffe.. enten modifiser el byta motronic? vil ha mest hk, gjern på enkelt vis |
|
|
Jag kör oxå med K-jet i min bil men mitt bränslehuvud är gnistat att ge brännsle till c:a 220-230hk.Har oxå varit inne på att byta till Motronic men vetifan om jag är så pigg på att byta ut mitt mekaniska K-jet mot elektroniskt finns ju mer som kan gå sönder då... hjorten |
|
|
Finns ett mekartips Länk angående byte till motronic. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| okej... men går det kansje att andvanda k.jett m30 2.8 spridare å trykkregulator ? kansja ? | |
|
Nej det går inte eftersom bränslehuvudet är så att säga flaskhalsen i systemet,så du måste få det gnistat isåfall så det trycker igenom mer bränsle... hjorten |
|
|
takkar.. har chippad motronic innsprut liggande da men ar inte sakker på om der ar følare på kassan mange som har bygt om til motronic i en e21 ? |
|
|
Jag vet att Spiidfriik, som skrivit mekartipset, skryter om att det blev stor skillnad. |
|
|
Det är Spiidfriik och någon till som gjort det..Lär nog kosta en slant om man inte har alla delarna liggandes på hyllan..och för att inte tala om alla timmarna man får lägga för att få det att funka...Gå in på gör-det-själv, mekartips-motor så kan du läsa hur man gör... hjorten |
|
|
Var veldig bra d mekartipse til Spiidfriik=) men ser att det ar problem me att få varvräknaren att funka någon som har fått d till? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.