AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.023

325i-konfiguration! Vad tycks?

Sida 1 av 2
Har efter många om och men kommit fram till ett val som känns bra. Har varit inne på 320i och M5 men nu har jag till slut hamnat på 325i. Har en lista över utrustning jag hade tänkt mig och tänkte att ni kunde ge era åsikter. "Behöver" jag någonting mer? Har jag valt något konstigt?

325i Sedan Silvergrå
Komfortpaket
M Sportpaket
Interiörlister borstad aluminium ”stavmönster”
Förvaringspaket
Icke-rökar-paket
Lättmetallfälg M Dubbeleker 125, 18 tum

Vad är skillnaden på M Sportpaket, som det står på internet, och M Sportpaket II, som det står i broschyren?

Ska jag ha kvar modellbeteckningen?

Kom igen! Släng in kommentarer! =)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Låter som en mycket trevlig bil!

Jag skulle bara valt till PDC (väl investerade 3800 kr), samt automatiskt avbländbar backspegel (1600 kr).

Givetvis ska du köra utan modellbetäckning, du går väl inte med prislappen kvar på din kläder? Är grannarna avundsjuka kan du säga att det är en 316, vi som är insatta ser ändå vad det är för modell!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Det låter som att du gjort ett gott val. Vet inte riktigt vad som e standard men jag tycker att PDC e kalas och väljer du den automatiskt avbländande bakspegeln (jäkligt skön att ha) så ta det utvändigt också för det blir jäkligt ljust där annars. Sen kan du ju alltid ägna svart innertak en tanke, var lite tveksam till en början men nu vill jag inte ha nått annat. // CB.

Länk
skulle haft rökar-paktetet trots att du inte röker va? då har du ju cigg-tändaruutag för t.ex. mobil-laddarn osv. dessutom är ASKkoppen praktisk till att ha småmynt i t.ex

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
M Sportpaket innehåller det svarta innertaket.
Icke-rökarpaketet har förvaringsfack OCH 12-voltsuttag, så saverman kan lungt ladda mobilen!

Erik

___
Erikw: Är skeptisk mot det där med PDC. Bara hört jobbiga saker om det. Och själv är jag fickparkeringskungen! ; ) Och Ja, det där med "prislappen" kvar har du ju rätt i! Tack för liknelsen!

Adrenalin: Som jag tidigare som om PDC. Automatiskt avbländbara speglar är standard på 6-cyl. Annars hade det ju varit givit. Och vad antracit-taket beträffar så är det som Erikw säger; det ingår i M Sportpaketet. Du har helt rätt i att det är asläckert! =)

Patrik Nilsson: Se erikw! ; )
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
saverman: Är du en hejare på fickparkering och att se betonggrisar ska du givetvis inte betala 3800:- i onödan. Själv tycker jag E46:an är svår att backa med (min far har en 325i-01 med PDC, tack och lov), eftersom bakrutan är så hög. Dessutom svänger karossen in bak, så man ser inte var den slutar även om man sticker ut huvudet. Och ja, fickparkera kan jag, även lastbil med släp...

Automatisk avbländbar backspegel är INTE standard på de 6-cylindriga, det är däremot innerbelysningspaketet. Om du läser på Länk , så står det på tillvalen på 325i/318i:
"Innerbackspegel automatiskt avbländande inkl innerbelysningspaket (standard 6-cyl)". För 325 i kostar det 1600kr, för 318i kostar det 2200kr! Vad de menar med "standard 6-cyl" är att innerbelysningspaketet ingår på 325i, men inte på fyrcylindriga. Jag tycker formuleringen är oklar, de borde ha skrivit på något annat sätt. Vill du ha spegeln, bör du nog kontakta säljaren snarast.

Jag gillar färgen du valt, troligen kommer smutsen inte att synas så mycket. Min svärmor beställde i förra veckan en 318ti i denna färg och jag har givetvis haft ganska många fingrar med i spelet. Titansilver är också snygg, men lite för vanlig för min smak.

Lycka till, jag tror du kommer att bli gôrnojd med denna bil!

Erik

___
Mycket skumt, automatiskt avbländbar backspegel har varit standard på iaf 330. De är jag helt bombsäker på.
De är inte med på min utr lista och jag har det.
Lite snålt att de inte är standard på en bil för 400 kkr.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Erikw: Skumt det där med spegeln. Ska kolla upp det! Men PDC:n skiter jag i i vilket fall. Tycker inte 3-serien är svårparkerad. Är det samma system som dom har i nya 5-serien? Såg du när dom testade den på motorjournalen? Pep som fan för minsta lilla gren som pekade ut från vägkanten...
Tror i alla fall att jag kommer bli skitnöjd! =)

Wendtan: Jag var lika säker som du på att det var standard. Ska kolla upp det och återkommer.
sener
Jag fick betala för min avbländbara backspegel. Jag har PDC bak och tycker att det är kanon om man fickparkerar mycket (att PDC fram funkar inte lika bra tycker jag).

saverman: Är inte läder ett måste i en ny BMW? Hur är det med xenon?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det som är så grymt skönt med PDC är att det ofta är svårt att se vart bilen slutar. Man brukar tro att man har tre dm kvar när det i själva verket är 1 m! Det förenklar en hel del och ja, jag kan fickparkera utan! Har fått träna med femmeters-bilar under övningskörning-perioden =)

//Thorssa
Sener: Jag avstår PDC:n. Tycker det är onödigt "jox". Bar en teknisk detalj jag inte behöver och som pajar och måste bytas... Pessimist? Japp! =)
Vad läder beträffar så är det snyggt att titta på men är det så jäkla skönt att sitta på. Tycker inte det. Andas inte och blir 1000 grader varmt på sommaren. Bara jag som tycker?
Vad xenon-ljuset beträffar så ingår Bi-Xenon i M Sportpaketet.

Vad är skillnaden på Xenon och Bi-Xenon??

Thorrsa: Behöver jag säga det igen? =)
Saverman: Bixenon fungerar även på helljuset. De är en sköld som går ner och bländar av till halvljus. Dvs de är bara xenon på 2 strålkastare och inte 4.
Dvs xenon=bara halvljuset
bixenon= xenon på halv och helljus men bara på 2 strålkastare.

BMWCS Syd #05392
Wendtan: Ah! Det var ju tur att det var Bi då! =) Tack, wendtan!
Wnedtan: Eller? Kanske missförstod...?
Saverman: Hade jag specat min nya bil idag hade jag inte tvekat att välja bixenon. Jag har kört några olika bmw med bixenon och de verkar funka väldigt bra.
de ingår i m-sportpaketet.

BMWCS Syd #05392
Wendtan: Jo, jag såg att dom ingick. Däremot har jag inte sett att xenon är valbart över huvudtaget... Men jag anser mig lycklig med mina Bi-Xenon, då! ; )
Var det någon som visste om det var någon skillnad på M Sport och M Sport II??
sportstolarna ingår väl i paketen annars är det ett måste att lägga till dem.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Erito: Lungt! Dom är med! =)
saverman: jag hittar inte xenon i standard utr för varken sedan eller coupe. Så att de är standard kan vi nog utesluta.

BMWCS Syd #05392
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.