|
|
|
|---|---|
|
Fan va förbannad man blir, fick idag bilen repad utanför Rusta Butiken i gävle (där jag jobbar), hela vänstersidan är det en lång, djup repa. Självrisk på 3000 spänn som man hade kunna gjort något betydligt roligare för! Tex. bytt kamaxeln som jag hade planerat. Fyfan Man skulle lämna den till Autovation, men inte har väl dom egen lackering? Är väl Gävle billackering som gör jobbet. Var bara tvungen att skriva av mig lite! /// Nicke | |
| Tråkigt som f_n, har själv haft olika parkeringsskador när man stått på en större parkering. Jäkligt irriterande,när man själv är försiktig. Mvh Peter | |
|
Är det en parkeringsskada som du pratar om, eller är det någon som medvetet har repat sidan på din bil? Personligen så skulle jag ha betydligt svårare att smälta att någon repat sidan med avsikt, något som skulle locka fram de lägre instinkterna hos mig som bilägare... Mvh Jörgen |
|
|
lider med dig, fick tillbaka min 330d från lack i Torsdags efter en helt onödig parkeringsskada, Bra resultat dock, är helt nöjd med jobbet. Specialbilriktning i Jönköping + Kindboms lack. tack tack. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Det är ett väldigt djupt o fint spår gjort av troligtvis en nyckel som går i en elegant våg över båda dörrarna =(( Så jävla onödigt!!!!!!!!!!!!! 3000 spänn bortkastat |
|
|
Åt ¤#"&%/# med packet! Man blir så less... :-( /Micke |
|
| Kanske ändå var tur att man inte såg när dom gjorde de... | |
|
Det är alltså den förbannade svenska avundsjukan som slagit till igen....!!! Något som jag undrar är om det här är ett typiskt svenskt fenomen eller om det även existerar i samma omfattning i andra länder? Värdet på bilen i sig verkar inte spela någon större roll, utan det räcker tydligen med att det är en BMW så mångfaldigas risken att man får den demolerad... Mvh Jörgen |
|
Mowgli |
Om det är en parkeringsskada kan det ersättas genom trafikförsäkringsföreningen. Självrisk ca 2000:- Kolla om det gäller i detta fall så spar du ivart fall 1000:- och ev bonusminskning. BMW, bil som väcker känslor... |
|
rätta mig gärna om jag har fel.. men sist jag kollade var skälvrisken på parkeringsskada 1200SWK oberoende av bolag... (går genom trafikförsäkringsföreningen precis som föregående "talare" skrev. Det du åker på om det är en nyckel är skadegörelse=ganska hög självrisk... tråkigt i sånt fall... fick en bil sönderslagen utanför globen för att jag hade en halsduk på hatthyllan med rätt/fel hockeylag... fick dock den reparerad på försäkring med mycke bra resultat så det var okej. Stilleståndersättning utgick och till slut blev det inte så dyrt eftersom jag inte behövde bilen just då. Martin |
|
|
rätta mig gärna om jag har fel.. men sist jag kollade var skälvrisken på parkeringsskada 1200SWK oberoende av bolag... (går genom trafikförsäkringsföreningen precis som föregående "talare" skrev. Det du åker på om det är en nyckel är skadegörelse=ganska hög självrisk... tråkigt i sånt fall... fick en bil sönderslagen utanför globen för att jag hade en halsduk på hatthyllan med rätt/fel hockeylag... fick dock den reparerad på försäkring med mycke bra resultat så det var okej. Stilleståndersättning utgick och till slut blev det inte så dyrt eftersom jag inte behövde bilen just då. Martin |
|
|
Det blev 3000kr i självrisk vilket jag får stå ut med. Nu har jag börjat fundera på om man ska lacka lite mer grejor på en gång, allt utom taket på bilen är omlackat 2001 (skadegörelse även då) så det ser ju lite mattare ut. Det skulle dom kunna fixa för 1200kr vilket ja tror är ett väldigt bra pris!? Har även tänkt på en hellack, ska man lacka ena sidan + huv + tak så är det ju inte så mycket kvar, glömde dock kolla hur mycket det skulle kosta... |
|
|
jag har lärt mig att acceptera all slags avundsjuka, många ggr har man hört "har man en bmw så får man skit tåla". Bilen har precis kommit ut från lackering,,och vad ser jag efter en vecka,, ännu en repa och dessutom på samma sida, sånt tar jag bara med en axelryckning numera .....fastän det svider..... Må gud ge alla bmw-ägare mycket tålamod (eller pengar) |
|
|
Ett tipps är att teckna plusförsäkring, då har du 0 kr i självrisk på skadegörelse! Det har jag själv haft nytta av på mina tidigare bilar. premien blir väl ett par hundringar dyrare per år, men det är det värt!! Tråkigt är det iallafall!! Nipply |
|
Njuren |
Tråkit o höra... så e de alltid, ju räddare man e om bilen desto mer händer den... hoppas de ordnar sig |
| plusförsäkring låter ju mycket intressant, måste kollas upp... | |
| IF verkar inte ha någon plusförsäkring eller är det jag som inte hittar på sidan...? | |
|
Det här med 'plusförsäkring' var verkligen intressant...! Det kommer jag att skaffa direkt om mitt bolag har det... Mvh Jörgen |
|
|
Jag säger bara en sak: installera elstängselaggregat kopplat till larmet i era bilar, så alla som vågar röra den(avundsjuka sabotörer) får en rejäl elschock så det krampar! De dör dock inte av det, så det e lugnt... BMW 4ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.