AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
970

Schysst pris, eller?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Säkert en alldeles supertrevlig bil, men lite dyrt tycker jag.
Länk

/Erik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beror väl lite på om bilen är i "mintcondition" om man säger så. För en riktig entusiast som söker en sån bil kanske den är värd priset?

Länk Länk
betriebsanleitung1
Mattorna är kanske äkta.
Jag må då säga att det var jäkligt dyrt, trots att det är en underbar bil. Han får nog vara glad om han får hälften av den begärda summan.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
och killen vet inte att det är en 750iL Highline säger väl lite om bil intresset....

hehehe "ACC måste servas" en klassiker...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Erik G du får väl pruta eller "prutta" som det skrivs ofta på blocket och se var det verkliga priset ligger.

/Simon
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Ja, prutta e jag duktig p :)

/Erik
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
på ska det stå...

/Erik
Om han skulle sjunka typ halva priset KANSKE jag skulle fundera på saken.
Sen att han har den entusiastförsäkrad vem bryr sig, vem vill ha det på en "vanlig" bil som den där?
vem skulle köpa den bilen för halva priset dvs 65000:-?
20000+mil, V12 , snart 14 år gammal bil......
inte jag iaf, men vem vet den kanske e i toppskick.

entusiastförsäkrad ? hellre det än att betala bilens värde
varje år i premier......

/kalle
K_B> Du vet ju inte vad du snackar om hör jag! Vet du vad en etusiastförsäkring är?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är ingen "vanlig" bil, det är en 750iL Highline, en av 800 st.
Synd att han inte förstår det. 129k är ju på tok för mycket, alldeles för mycket km för det priset, då skulle den ha gått 5-6 tusen mil i så fall.
Att V12 skulle vara en nackdel kan jag inte förstå, det är bara rent ekonomiska aspekter i så fall antar jag...
Men en sån bil kör man inte som bruksbil om man har något i skallen, oavsett om man har obegränsat med pengar att lägga på driftskostnader eller inte, till det finns det nya 760Li att beställa.. vore ju kul om någon av de 800 kunde få vara lågmilad och i bra originalskick. Har inte sett någon ännu...

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
moose : i allra högsta grad vet jag vad en LF entusiastförsäkring innebär, du kan ju knappt stava till ordet
så lugna ner dig lite....

det är snarare du som inte förstår vad en helförsäkring på en 750
skulle kosta i sthlm, då du troligen bara har trafik på din bil, elr har jag fel?.
så om bilen är så fin och unik som ägaren säger, och nästa ägare bara vill finköra lite på sommaren är det absolut ingen nackdel att den är godkänd av LF entusiastförsäkring.

däremot tycker jag inte bilen borde kvala in då den mestadels använts som bruksbil tidigare, och inte direkt e den biltypen man kör 500 mil/år med.
K_B> Vad får dig att tro att jag har bara trafikförsäkring på min bil? Den är helförsäkrad. Känns tryggast så.

Sen det sista du skrev är PRECIS det jag menar hela tiden! En BMW 750 är inte en entusiastbil i min ögon, sen finns det andra som tycker det. Alla har vi olika smak.

En Ford Mustang t.ex. är en fin bil jag skulle kunna tänka mig ha för att bara glida i på sommrarna...Inte en BMW 750!?

Kan vi lämna ämnet entusiastförsäkring nu?
Moose: en 750 är inte entusiast bil men en av 800st 750iL Highline är ( lirar lite i samma klass som Alpina B12)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.