|
|
|
|---|---|
|
Sedan ett par veckor har jag fått ett antal märkliga motor / bensin-relaterade problem på min 740iA -97. Alla dök upp samtidigt, men jag ser inte riktigt något samband. Problem 1: Efter man har gjort en kick-down och släpper på gasen så verkar det som om bilen går på högst 7 cylindrar. Motorn går extremt orent. Problemet försvinner direkt när man startar om bilen. Problem 2: Bilen är svårstartad, särskilt när den är halvvarm. Man får ofta försöka 2-3 gånger. Problem 3: Bränsleläckage som "kommer och går". Det luktar bensin om bilen, och i vissa fall finns även bensinfläckar på marken. Det märkliga är att det är helt oberoende av hur mycket bensin som finns i tanken. Någon som kan komma på vad dessa problem pekar på för fel, det borde ju vara ett enda fel som orsakar allt, och det verkar grundas i någon form av bensinläckage, men jag blir inte klok på vad? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er.... | |
Paap Reeder |
Hej! Svårstartad är den om inte trycket ligger kvar i bränslesystemet. I min M70 skall trycket ligga kvar i ca 30 min med 2,8. MVH /// Paap R |
|
Tack Paap! Då har du i alla fall kopplat ihop problem 2 och 3 med varandra. Bränsleläckage kan ju orsaka tryckfall i systemet. I synnerhet om läckaget ligger efter tanken. Skulle kanske rentav kunna orsaka bortfallet av någon cylinder? Långsökt iofs. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er.... |
|
| Skräp i tanken ? Hade plastdelar där från en bytt tankarmatur. Gav episodvis dålig gång. Ingen bränsledoft. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.