AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.444

Märkligt motor/bensin-problem?

el
174
elite
745i E65 -03
Sedan ett par veckor har jag fått ett antal märkliga motor / bensin-relaterade problem på min 740iA -97. Alla dök upp samtidigt, men jag ser inte riktigt något samband.

Problem 1: Efter man har gjort en kick-down och släpper på gasen så verkar det som om bilen går på högst 7 cylindrar. Motorn går extremt orent. Problemet försvinner direkt när man startar om bilen.

Problem 2: Bilen är svårstartad, särskilt när den är halvvarm. Man får ofta försöka 2-3 gånger.

Problem 3: Bränsleläckage som "kommer och går". Det luktar bensin om bilen, och i vissa fall finns även bensinfläckar på marken. Det märkliga är att det är helt oberoende av hur mycket bensin som finns i tanken.

Någon som kan komma på vad dessa problem pekar på för fel, det borde ju vara ett enda fel som orsakar allt, och det verkar grundas i någon form av bensinläckage, men jag blir inte klok på vad?

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er....
Paap Reeder
Hej!
Svårstartad är den om inte trycket ligger kvar i bränslesystemet.
I min M70 skall trycket ligga kvar i ca 30 min med 2,8.

MVH /// Paap R
el
174
elite
745i E65 -03
Tack Paap!

Då har du i alla fall kopplat ihop problem 2 och 3 med varandra. Bränsleläckage kan ju orsaka tryckfall i systemet. I synnerhet om läckaget ligger efter tanken. Skulle kanske rentav kunna orsaka bortfallet av någon cylinder? Långsökt iofs.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad AUTO 7er....
ho
432
hombre
750iA 1991
Skräp i tanken ? Hade plastdelar där från en bytt tankarmatur. Gav episodvis dålig gång. Ingen bränsledoft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.