|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Om man ska ha den lilla reg.skylen (från vägverket) Måste man då byta listen på fronten för att de ska bli perfekt? Skruvhålen på den list som sitter där nu är ju rätt långt ifrån varandra och jag tvivlar på att den lilla skylten kommer passa. |
|
Om du nu lyckats få den lilla skylten (vilket är tämligen svårt) så tycker jag inte du ska borra nya hål eller byta list. Köp istället en dubbelhäftad tejp eller kardborrband och fäst skylten med. Då sitter den som berget kan jag lova. Hade en sådan på min Porsche Turbo som jag fäste med just kardborrbandstejp, och den satt stenhårt, även i farter över 270Km/h. Nipply |
|
| Glömde: Födelen med kardborrbandslösningen är att du kan ta bort den på sträckor med kameror. | |
|
Nipply: Jag har inte haft några problem att få den lilla skylten.. Kryssade bara i den rutan när jag gjorde reg-bes på min M3´a... Kanske är annorlunda om man försöker få den i efterhand, någon som vet ? Trevlig Helg på er !! //Jimmy |
|
|
Skall vara nästan omöjligt att få den lilla skylten om man en gång har regbesiktigat bilen med en stor skylt! Finns flera trådar om detta, använd "sök inlägg" för att komma åt dem. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
///Sashe |
Oh guud va löjligt.. ska man inte kunna beställa den lilla skylten utan probs.. *suck* Less på alla sjuka lagar o bestämmelser. |
///Sashe |
Nipply.. det jag e rädd för är att skruvhålen som finns nu kommer att synas bredvid den lilla skylten. Därför undrar jag om man ska skaffa en annan list!? |
|
Hej. Det finns en annan list att köpa på BMW. Den listen är original på USA-bilarna. Och som de andra skriver, det är i princip omöjligt att få dispens för en liten skylt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Upp till och med årsmodell 1995 är det följande behövs och finns att köpa hos BMW: List: 51 11 2 265 636 Schablon: 51 11 2 263 414. Priset ligger runt knappt 200kr för detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| de e tyvärr så som dom andra säger om liten skylt.. vägeverket säger så att om en stor skylt får plats så ska de vara en stor annars så får man bygga om fronten och ta bilder o skicka in dom så dom ser att den stora inte får plats. jag hade en camaro -68 o jag fick ingen liten skylt fram.... men om man gör så här de gjorde jag o de va inga problem. man ringer o beställer en slylt bak (liten) då reggar dom om den direkt (kostar inget) sen nån månad senare så ringer man o säger att man inte har fått den lilla skylten då skickar dom ut en ny på så sett har man 2 små skyltar en fram o en bak *L* | |
|
Det funkar inte att bygga om heller. Eftersom den stora skylten en gång fått plats så får man ingen liten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jag har de små skyltarna med de amerikanska skylthållarna fram o bak. | |
| man får en liten om man bygger om o kan visa foto på att en stor inte får plats de vet jag för jag har gjort de me | |
|
chippen: När gjorde du detta? De har blivit betydligt restriktivare på sistone. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| de e ioförsig 3 år sen | |
|
kan man inte köra med den lilla med karborrband och skruva dit den stora inför besiktningen Mvh//Niklas |
|
Daytona |
Gör som mig. Jag gick till en firma som sysslade med bilstripes och bad dom göra en skylt med samma typsnitt och storlek som vv:s små skyltar på en plexiskiva, köpte lilla listen och besiktade utan problem. Gick nästan att inte skilja från vv:s skyltar. MIN EX:Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.