|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har provat. | |
| Ca.240-250hk var inga problem. | |
| Är det samma som i 518 -88. Antar det? | |
| kompisen hade problem med drivaxlarna på sin 318 tic, men han bytte till 325 axlar, och då höll det ! | |
|
518i har inte samma bakaxelklump. Den är större på 518i. |
|
| Ok.. Men vad håller drivlinan på 518i för då? Svaga punkter vid en turbokonvertering? (t28) | |
|
Ska vara samma klump som på 325i och den har väl hållt 500hk. Vad det är för drivaxlar vet jag inte men att köra av en sån är ju inte hela världen. |
|
|
Sjn: Drivlinan på 518-en värkar rätt hållbar oxå.Jag har slängt över motorn från 318-en(ca.240Hk med 1.3bar laddtryck).Lite skillnad från en dålig motor med kass kam till turboladdat.Nu är trycket nerskruvat till 0.7bar,dricker ca.1.2L/mil.Gissar på ca.180Hk och den rullar felfritt som vardagsbil. |
|
|
Intressant :D Man tackar.. Har nämligen en turbo, intern soppapump, spridare(nissan) och en ic över Så att ge sig på och turbo konvertera vinterbilen kunde ju vara lite roligt om man får tid :) Men då vill man ju veta att det inte är förmycket som inte hänger med. Orkar inte om man måste byta för mycket. Den stackars motorn har ju gått 34' mil så det är inte det snällaste slutet för stackarn kanske dock haha. Får se. |
|
|
Sjn: Nissan spridarna kan du inte använda för att dom är lågohmiga!! Jag har själv provat och när dom gav upp så fyllade jag motorn med soppa innan jag fick reda på det med hög och lågohmigt.Köp spridare från en 9000T!Min motor hade gått 28500mil när jag våldtog den,nu ca.750-800mil senare så går den lika bra!Fortfarande ORIGINAL!!!!!Och jag har inte varit snäll vid den,utom förstås tre oljebyten och en massa stift.Lycka till med bygget! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.