|
|
|
|---|---|
|
Tjaa alla glada! Jag har varit inne o forskat lite på nätet, och jag fann en artikel här på autopower som va j-la intressant måste jag säga! Det va om ESS-Tuning, och det va nog Asken som skrev det om jag inte har fel. Nu undrar jag om det är nån här som har gjort något liknande då jag blev mycket intresserad av detta! Hör gärna av er om ni har mer info än det jag har läst här! | |
|
Prova sök på ESS och du lär finna massor med matnyttigt. Vet inte om det är detta du sett Länk men bra är det. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har varit inne på deras hemsida o kikat. det ser jäkla intressant ut, men jag undrar bara om det finns någon/några som har gjort det hos dom (förutom Asken) ? Vad behöver bytas, vad måste göras innan osv- |
|
|
George.K: Precis som MO säger så tror jag att det bästa är att läsa dagboken där står det mesta eller skicka ett mejl till Asken. |
|
|
Z3c4ever's 2.8 Coupe har en ESS kompressor monterad. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Hur är priserna från ESS? Dom anges ju i både dollar och euro - dollarkursen är ju mer fördelaktig nu så det skiljer en hel del beroende i vilken valuta man måste betala. Tillkommer moms på priset och i så fall svensk eller norsk moms? Sen antar jag att installationskostnad tillkommer - om man väljer att få paketet hemskickat för att installera själv så åker man väl på tull för att Norge inte är med i EU? Har försökt svar på detta från ESS men dom verkar riktigt upptagna, varken telefon eller mail svaras det på. |
|
|
Jag har själv försökt maila frågor men det är samma sak, inget svar. Det jag har hört är att priset kan variera så det gäller kanske att få allt på papper på vad totalkostnaden blir. Har själv planer på att skaffa en till min 540 men jag är osäker på vad försäkringsbolaget säger om det händer något med bilen, om man kör av vägen eller så. :-/ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Monteringen ingår i priset i Norge och det behöver mappas om i motorstyrningen , priset är det samma för ett GDS kitt och då måste du skicka databurken till Ess för modifikation, De uppgifterna fick jag för nått år sedan. Inklusive moms. ///MVH Hasso Länk |
|
Om de bara hinner så svarar de alltid på mail och prislistan på nätet gäller inte för oss, mkt billigare att åka dit o få det monterat. Passa när dollarn är låg jag var på g men ekonomin fick sig tyvärr en knäck... I'll be back.. NON UNQUAM CEDE |
|
| Klart det måste ju vara mest lönsamt och få betala i dollar för tillfället, jag väljer då inte euro! Men jag vill veta andra saker, exempelvis vad som behöver bytas på bilen, modifieras? Bromsklossar, olja etc? Sånt vill jag ha reda på! | |
|
Jag sak bara passa på att påpeka att priserna som ni får av ESS är ex moms. Om ni är genuint intresserade så meila dom och be att få en offert. Priset ni får är mest troligt lägre än det som anges på deras hemsida. Dom svarade väldigt snabbt när vi mailade dom och ville ha en offert samt ett datum för montering. Nyss hemkommen med en -03 e-39a 530iM med lite mer luft under huven :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Nå, tsaros?! Har ni kört in den nu? :) /Manray/ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och då är det tji garantier o motorskadeförsökring på den motorn om den rullat under 8000-10000 mil annars spelar det ingen större roll. ///MVH Hasso Länk |
Ionaz |
Jag är grymt nöjd. Heja ESS! |
|
Hasso, 530´n har rullat strax över 2000 mil. Ägaren är väl medveten om att garantin är förbrukad. Manray: missade din post :) Jodå nu är den inkörd, jag kan väl egentligen abra säga en sak.. GÖR DET ! :) karaktären på motorn är precis som innan, fast det händer väldigt mycket mer när man trampar. inga konstiga effektkurvor eller andra tokigheter. Ungefär så som jag kan tänka mig att det skulle ha fungerat om bmw själva monterade kompressorer. Och insugsljudet ska vi inte snacka om.. fy fanken så nice :) Jag tyckte att 530´n lät väldigt tam innan, det gör den verkligen inte nu längre. Missförstå mig inte, den låter inte tokmycket eller som något hemmameckat, den låter helt enkelt rätt nu. Har du pengarna så åk upp och få det monterat, jag har VÄLDIGT svårt att se att du skulle bli missnöjd. Ionaz: var det din blå e:36a som stog hos ESS för två veckor sen ? Den är väldigt snygg i så fall. Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag undrar hur många ESS konverterade det går i Sverige nu.. NON UNQUAM CEDE |
|
|
Klockrent tsaros! :) Nu är det bara att fixa ekonomin för kalaset! ;) /Manray/ |
|
|
Kilen, vet inte men det verkar hastigt bli fler. Min kommer med att moddas lite :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Kilen, vet inte men det verkar hastigt bli fler. Min kommer med att moddas lite :) Min 528i Touring Länk |
|
|
ujdå Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.