|
|
|
|---|---|
|
En kompis ska sälja sin sådan, han undrade om jag var sugen på att köpa den och ha som en billig bil att köra på bana med. Dom skavanker som jag vet om är: Trasigt kyl (toppen ej sned) Rostiga framskärmar Väldigt ful i lacken (bilen ska gå på bana, så det är inte så viktigt) Kassa bromsar (bilen har stått i ett halvår) Obes och avställd Han vill ha 5000 kr för den, är den värd det? Hur är dessa bilar på bana, stora och klumpiga eller smidiga och snabba? Bayerische Motoren Werke | |
|
Köp! En M535 kan man inte få billigare skulle jag vilja säga ;) Bankörning har jag dessvärre ej provat men antagligen så bör den väl räcka till hyffsat om du ev uppgraderar originalbromsarna en smula...Bra att passa på om nu bromsarna som sitter där har ett renoveringsbehov :) Mvh Janne. |
|
|
Har blivit jäkligt sugen på att köpa den och leka på bana med =) En bil måste väl inte vara besiktad för att man ska få köra med den på bana eller? Bayerische Motoren Werke |
|
|
Anders, För att få deltaga vid BMWCS eller BMWSCs bankörningar måste bilen iaf vara besiktigad/besiktad (vad man nu ska säga :)). Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
För att köra med andra besiktigade bilar ( klubb körning) så måste din bil vara försäkrad och besiktigad. Eller om du ska köra med andra tävlingsbilar ska du ha licens + att du ska vara medlem i sbf ansluten klubb samt du ska ha vagnsbok på bilen. E28an är absolut ingen stor och klumpig bil på bana...även om det finns snabbare. Gå i genom hjulupphängning dämpare osv, på med riktiga däck, i med en riktig stol...och ut på klubbkörningarna med dig !!! Jag har skrivit rellativt mycket inlägg på hur man kan förbättra e28an...så kolla gärna lite på dom. |
|
|
Tjenare! Är mer tänkt att köra när det är "öppen bana", dvs när vem som helst får köra med sin bil på bana. Har varit en hel del på Rudskogen i Norge och kollat, där finns det en och annan bil som knappast skulle klara SBP´s krav. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Hejsan. Håller med Pelle Persson, M535 är en förvånansvärt smidig och rolig bil på bana om du gör som han säger: kolla chassiet och fixa bra däck. Blev själv riktigt överraskad av min bil när jag körde första gången på bana! När det gäller priset kan du nog alldrig hitta en billigare M535 hur länge du än letar... Mvh Tjäder |
|
|
Mathias Tjäder: Blir nog att jag köper bilen. Om jag bestämmer mig för att renovera den och göra den snygg, vad kan den vara värd då? Bayerische Motoren Werke |
|
| Max 30-40k men för att nå dit har du nog kostat på den minst 30-40k. | |
|
markkus: Jag jobbar som plåtslagare, så plåt och lack är den billigaste biten =) Bayerische Motoren Werke |
|
|
Det är ju en himla fördel men det är lätt att lura sig själv när man budgeterar såna där projekt...men det kanske är bra, annars skulle man kanske inte hålla på :) Men det är svårt att tjäna pengar på gamla bilar hursomhelst. Tycker dock att du ska köpa bilen iaf eftersom det är helt rätt kurs och väldigt mycket hk för pengarna. |
|
|
Vet du någon firma som har färdiga störtburar till E28? En sådan säkerhetsdetalj vill man inte gärna sitta och svetsa ihop själv, även om det skulle vara ett lätt jobb för mig. Måste börja spara pengar till detta projekt nu, undrar om det sticker mycket i ögonen på folk om man plågar en sådan runt bana, dom är väl inte allt för vanliga? Bayerische Motoren Werke |
|
| Pelle Persson vet! | |
| Apropå om att det sticker i nåns ögon att plåga E28 M535i på bana så ska du nog inte oroa dig...det finns rätt många, både fina och fula exemplar, och du är inte den första som köper en riktigt billig M535:a för att tukta på bana eller skrota, så kör hårt! | |
|
Det där med värdet är ju alltid svårt, det är egentligen upp till ev. köpare när det gäller gamla entusiastbilar. En del skulle aldrig betala mer är 15- 20k för en m535 hur fin den än är, och en del betalar nästan vad som helst. Det är ju trots allt en klassiker som bara kan öka i värde om du renoverar den. Min erfarenhet är att om du har en riktigt fin bil och inte har bråttom så kan man få ganska bra betalt. Har själv blivit erbjuden 40 000 för min... En sak är i.a.f säker: du behöver inte skämmas över att piska bilen på bana, jag kommer att göra det med min hur fin den än är eller blir när allt är färdigt!!! Lycka till! Mvh Tjäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.