|
|
|
|---|---|
|
PDC eller Park Distans Control fungerar inte på min 325 coupe 93. Den tutar när jag lägger i backen (Automatlåda) Skrikan i hatthyllan har jag kopplat bort nu, den gör ju ingen nytta. Nån som vet var elektroniken eller styrboxen till PDC sitter, ock hur mann åtgärdar felet. BMW är bäst, det vet alla biltokika! Åge | |
|
Hej! Jag vet tyvärr inte exakt var den sitter på din, men på min E34 touring sitter den bakom tyget i bagaget till vänster. Kanske något liknande på din. Alt. kan den sitta under baksätet tillsammans med en hel del annan elektronik-bråte.. Min styrbox är klart och tydligt märkt PDC så den missar man inte.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Vore kul att veta faktiskt, för min uppför sig lite underligt. När man lägger i backen så pipen den lite ibland fast det inte är nåt bakom. Men den funkar fint att använda ändå för den signalerar rätt så att säga när man backar mot något. Bara lite irriterade att den piper fast det inte är nåt bakom. Vad kan det vara? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Det kan säkerligen vara nåt litet skräp på backen som den hittar. Min hittar snökanter/gräskanter m.m. på 5cm höjd och kanske ännu lägre.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Oj då, är den så otroligt känslig! Ja i så fall kan det ju faktiskt bara vara det. Hade en teori att nån sensor var på väg att bli kaputt. Kan man mäta upp dem på nåt sätt för att vara på den säkra sidan? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Min är skitkänslig, men det kanske beror på att skiten håller på o rasa samman fullständigt...det vet man ju inte ;-) Jag vill minnas jag läst nåt på forumet här om att mäta på dessa sensorer.. Prova sök. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Jag är inte ensam om att ha känsliga sensorer då i alla fall, det känns ju bra så slipper man ensamheten :) Skall söka lite.... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.