AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.264

Sällsynt med guldmetallic E46?

djhenk
Varför i hela fridens namn ska det vara så himla svårt att hitta en begagnad E46 med guldmetallic lack?
Vad heter förresten den lacken i "BMW" termer?

Mvh
Henke
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De har inte sålts så många och därför har man upphört med produktionen. Den informationen fick vi från BMW när min far beställde en sharabeige 325i-01 i Oktober 2000. Månaden efter utgick denna färgen ur standardsortimentet, och finns numera bara som Individual. Färgen är riktigt ovanlig, så man hajar verkligen till när man ser en likadan. Totalt tror jag att jag har sett 10 st BMW i denna färg, och jag brukar ha ögonen öppna! Färgen kan beskrivas som nougatguldmetallic, alltså lite åt det bruna hållet.

Det fanns också tidigare en annan guldfärg som drog lite mer åt gult och lite svagt grönt, kommer dock inte ihåg namnet. Den fanns när coupén introducerades 1999, sedan dess har den utgått. Här är en bil med den färgen: Länk Finns det någon annan här som kommer ihåg namnet?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Färgen på 323:an heter Ljusgul på svenska eller om man läser färgkoden Lightgelb.

Mvh Stephan
djhenk
Ahh, typiskt!
Står inför ett inköp av en E46 coupé bil, men har fastnat vid en färg som är skitsvår att hitta med andra ord?
Tackar för svaren!

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På BMW Göteborg har man en ljusgul 328CiA-99 till salu. Den ser riktigt fin ut, har 16" stjäneker 43, beige helläder och myrten träpaneler. Länk
Det kanske kan vara något?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
djhenk:

Finns en som heter Maxad på forumet som hade/har en guldfärgad E46coupe hör med han om den är såld eller ej.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk
djhenk
Tackar tackar!
Schysst av er att komma med bra tips och länkar.
Jag bugar och bockar.
Jakten går vidare!
oscarv
Finns en som here "Arizona Sun" också. Inte den du tänker på då?
djhenk
Har köpt en nu!
Guldmetallic 323i Coupé. Svensksåld 3900 mil och helt underbar.
Bilder kommer snart till galleriet.

Tackar för tipsen!
Kör försiktigt nu i julhelgen
/Henke
to
268
tooon
325ix -07
Skojs!
Har även jag en "Lightgelb metallic" 323Ci-99 e46, antar att det är denna färg du menar?
Har sett 4 stycken sammanlagt, samtliga har varit en 323Ci :)

/ Tooon
Finns en E46 cab hos BMW Solna.
Funderade själv på en sån färg eller Ambramettallic
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.