AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
843

Mera forumfunktioner, snälla...

cane
Vet att det varit uppe i tid och otid, men jag tycker att autopower skulle uppgradera forumet lite.... tex

- bildmöjlighet, i vart fall i powerbörsen
- sökfunktion där man kan söka efter trådar som $användarnamn har postat i

Finner ofta att jag "tappar" trådar jag vill hålla koll på då jag glömt vad de heter!
sök funktion finns.
titta i meny ovanför där står det sök inlägg, där finns sök funktion.

Mvh Patrik

Livet är ingenting för amatörer...
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det är på gång en hel del sådana funktioner.

Vi har blivit kraftigt försenade pga namnbyte och allt vad det är.

Men som sagt det kommer en hel del intressanta funktioner.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
cane
targa, jag menar sökfuktion där man kan söka efter trådar som en viss användare har postat i.... stor skillnad mod vanlig fritext sökning.

Förtår att ni blivit försenade, ville bara komma med förslag :)
Håller med dig Cane, det skulle vara intressant med ett sådant komplement till sökfunktionen!

// Björn Eriksson
cane: Skriv i t.ex "Cane" i Sök inlägg så kommer det upp alla trådar där du skrivit inlägg i.

// Lazze
Länk
Mattias Larsson
Lazze: Tror bara detta fungera om namnet nämnts i texten. Söker inte under användarinformationen.

Mattias
-BeeMWe-
Ypperligt när man ska köpa bil av någon här på AutoPower, var på väg att köpa en 318iS E36a av en kille så jag sökte på hans namn och oj vad problem han hade med bilen :)
Ja, det funkar bra att söka på användarnamn. Då jag startar en tråd när jag har något fel på bilen så avslutar jag också tråden med att att tala om vad det var för fel och att det är åtgärdat.

// Lazze
Länk
cane
Den hittar bara trådar där mitt namn har nänmts i texten, det är det som är problemet... en annan grej som stör mig är timeouten på forumet, är det cookies som blir gamla?
tycker också att time-outen är jobbig. det får gärna komma till en edit-funktion så att man slipper köra flera inlägg efter varann om man upptäcker att man glömt något eller kört lite pinsamma stavfel osv...

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
cane
Oj, det gick fort! Ser att man nu kan ha bilder under delar säljes, tack för det!
sh
820
shu!
525i -91
Som Patrik säger, en edit funktion skulle vara guld värd. Tycker det är ofta man skriver och skumläser igenom det å sen postar. Sen då man riktigt kollar så ser man att man kanske har formulerat sig fel och stavat en massa fel. Vore skönt om man kunde edita inläggen , istället för att skriva ett till.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Editfunktion och en förbättrad sökfunktion vore guld värt.
Editfunktion skulle vara mycket bra då det händer att man skriver fel eller skriver lite förhastade saker.
Har fått förklarat tidigare att en editfunktion skulle "förstöra" eller "förvilla" gamla trådar om enstaka inlägg togs bort, har förståelse för det. Men är det möjligt att ha en editfunktion som gäller en viss tid, alltså inom 6, 12, eller 24 timmar? (är inte teknisk kunnig inom detta område)

// Lazze
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Skulle någon kunna tala om vad denna "timeout" tillför forumet? Tycker bara att det är ett irritationsmoment.
följ NA:s exempel på editfunktion: Man gör ett inlägg o kan endast ändra/ta bort det så länge ingen annan gjort ett nytt inlägg därefter. fattar ni, på så sätt kan man inte ändra efter ett par inlägg om man har annan åsikt i en debatt som inte passar in osv...

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
gangsta_toth
Patrik:

Tyvärr hjälper det nog inte alltid, då ibland alla postar i samma tråd. Då hinner man inte med.

en "quote"-funktion hade också suttit bra. Lättare att visa vem man pratar med, och vilket inlägg man svarar till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.