AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
548

Motorn vägrar att gå igång?

eraalza
När jag vrider på startnyckeln så går startmotorn igång även motorn går igång men stannar efter några varv om jag håller nyckeln tillräckligt länge. är det någon som vet var jag ska börja leta fel?
kolla jord kabeln mellan motor och kaross .. ja hade samma fel och det va den som satt löst ..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag hade liknanade problem med min förra bil, en 318 från 92. Jag hade kört en del (som vanligt) den dagen, när jag vill starta utanför min flickväns hus och köra henne iväg till fotbollsträning så vill den inte gå igen, startmotorn gick igång, men motorn bara hostade. Som om ingen bensin kom till motorn, vilket var problemet. Bensinpumpen byttes och den gick bra hur bra som helst igen.

Andra gången jag fick stopp var med min nuvarande 325:a, har kört hela kvällen och går av vid en statiol mack i närheten, går in snabbt och handlar lite, går ut och sätter mig i bilen, den startar inte. Efter att jag vrider om nyckeln i ca 30-40 sekunder så hoppar den igång, men vill dö. Till slut fick vi igång den, när den svalnat lite granna, efetr si sådär en halvtimme. Då var det lambdan. Lambdasonden är en käsnig förbrukningsvara. Kanske är den som spökar?

Jag vet inte om min erfarenheter hjälper dig, men kolla med lambdasonden.

Lycka till

Mischa Danko
Kessen
Men jag skulle satsa på bränslepumpen...
gj
56
gjk
320i kat -88
Var sitter Jordkabeln mellan motor o kaross
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
På höger sida vid motorfästet/kudden (E36 or).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.