AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
623

Är det plastkulorna?

pa
42
parf
Honda Civic
Backväxeln vill inte i på ZP 5HP30-lådan. Speciellt då bilen/lådan är kall. Man behöver inte ha läst speciellt mycket på Autopower för att förstå att detta kan vara de förkättrade platskulorna som måste bytas, eller...

Jag tittade på mektipset och höll på svimma. Det där får inte jag ihop själv.

Kan någon av er ärrade och ärade E32-ägare ge mig en rekommendation till en bra firma som kan fixa detta, helst i Uppsala eller i Stockholmstrakten?

Oerhört tacksam för goda råd!

Parf
Bil och motorteknink i Huddinge.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Se bara till att de har erfarenhet av just detta problem! Jag var i kontakt med en firma och de sade att det kände till problemet, men inte ännu hade åtgärdat det. Då kan det kosta onödigt mycket eftersom det tar längre tid i början. Du skall inte bekosta verkstaden upplärningstid, det är viktigt.

Jag vet att det finns experter i Sthlm, men jag har inte namnet på firman. Jag skall se om jag kan gräva fram det. (De håller bara på med automatlådor.)

Begär ett fast pris, så får firman ta smällen, utifall att de är osäkra på hur de skall göra.

Det är egentligen inte svårt, det tar bara tid.

Mvh

Mattias
pa
42
parf
Honda Civic
Tack Mattias,

Det är tur man är duktigt påläst om det som står på Autopower så att man inte blir mer lurad än vad man behöver bli.

Har Lundbergs Fordonsmekaniska postorder? D v s kan jag ringa och beställa kulorna där? (de bor i 0914-området och jag i 018)

...och jag blir jättetacksam om du också kunde ge mig några tips på bra och erfarna verkstäder.

Parf
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Kan rekommendera Aros Auto i Västerås...vet inte hur långt du har dit men dom är kunniga och erfarna.

Mvh

Peter
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Kan rekommendera Aros Auto i Västerås...vet inte hur långt du har dit men dom är kunniga och erfarna.

Mvh

Peter
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Lundbergs säljer "kul-paket" för runt 300 kr på postorder. När det gäller firmor är det lite svårt. Men fråga på de lokala BMW-experterna om de har erfarenhet av problemet. När jag kollade med Aros Auto för ett knappt år sedan hade de aldrig gjort operationen. Det har de kanske nu.

Det viktigaste är att du har förtroende för firman. Jag kände att jag lika gärna kunde prova själv, och det tog lång tid, men det var inget enskilt moment som var särskilt svårt.

En kompis lämnade sin bil till följande firma med gott resultat. Jag har dock ingen erfarenhet av dem själv. Du kan ju alltid ringa och höra. Då, för ca 3 år sedan, kostade det 6.000 kr hos dem.

Automatlådor, Björnes
Högbergsg. 64, 118 54 STOCKHOLM
Tel 08-714 86 11
Fax 08-640 28 18
Mobiltfn 070-327 33 90

Lycka till!

/Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.