|
|
|
|---|---|
|
Jag hoppas att någon av er har något bra förslag på vad jag ska göra med dessa lås och larm problem på min 328iT -95! Som information så sitter det ett eftermonterat DEFA larm i bilen som satt i när jag köpte den. 1: Vänster bakdörr har gått i baklås, knoppen går att dra upp men det ”hugger” inte tag så att dörren öppnas. Jag har lyckats få bort dörrsidan, men det är ju så trångt att man inte kommer åt motorn eller något annat som gör att man kan få dörren. ”Stången” som håller rutan sitter ju i vägen! 2: Om jag drar förardörrens låsknopp upp och ner så följer dörrarna med ibland och ibland inte, dock ej vänster bakdörr som aldrig rör på sig… Samma sak med de andra dörrarna ibland följer alla med ibland så går alla i baklås… 3: Om jag trycker på knappen för att avaktivera larmet när det redan är av, så börjar det knäppa innanför panelen under ratten. Öppnar jag en dörr så slutar det, men så fort jag stänger så börjar det igen. Om jag nu t.ex. kör med takluckan eller elhissarna när det knäpper så ”hackar” de fram… Rutorna stannar vi varje knäpp så man måste trycka 100 gånger innan rutan är uppe. 4: Förardörrens lås är helt stumt och går inte att öppna med nyckel. Även tändningslåset och passagerardörrens lås är svåra att öppna ibland, man måste verkligen lirka för att kunna vrida runt.. Ja det blev en hel del detta, jag är mycket tacksam för de lösningar som ni kan tänkas komma på!!! Hoppas att ni orkad läsa ner hit!? ;-D Mvh Per… ..."BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN, BMW LEDER DEN!"... | |
|
Börja med att leta efter jordfel. Det är världens vanligaste orsak till helt knäppa fel. Bli inte förvånad om en blinkers sätter igång, eller radion börjar spela etc nästa gång du är ute och testar. Så leta jordfel, särskilt i dörrcylindern (förardörr) och där alla larmbrytare sitter etc. |
|
|
Sitter styrboxen till centrallåset på samma ställer som E30? /Per ..."BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN, BMW LEDER DEN!"... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.