|
|
|
|---|---|
| Är det nån som har färgkoden på 3,8 M5:ans kjolpaket? | |
|
Sterlingsilber 244 Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Det beror på bilens kulör. Sterlingsilber 244 är inte någon original kontrastlack till 3.8 liters M5. Det är istället Granitsilber 237 om bilen är mörk. Är bilen granitsilber brukar det vara diamantsvart 181 som kontrastlack. Men det gick att beställa ingen eller annan kontrastlack som Individual utrustning. Solidröda och vita bilar brukar ha svart längst ner (inte metallic). Steringsilber 244 är original kontrastlack till M5 Winkelhock (glanssvarta) som är en sportversion av M5 3.6, tillverkad i 51 exemplar. Svarta (och andra mörka) 3.6:or har sebringgrau 229 som kontrastlack. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
HD91, Tackar för din lite utförligare förklaring. Det förklarar varför jag i en annan tråd läste att färgen skulle vara "Sterling silber 237", han måste ha menat Granitsilber. |
|
|
HD 91: På min gamla röda M så var det svartmetallic i kontrastlacken... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Som sagt, man kunde beställa en annan kontrastlack om så önskades, vanligast till Misanorot 236 brukar brukar vara Schwarz I (Schwarz 086) som är en solidlack, men det finns bilar som har diamantschwarz metallic 181 nedtill och inte har en metallic som huvudkulör. Sen får man tänka på att det kan ha lackats om under åren i en annan kulör. Till 95 års modell kan det ha förändrats, eftersom 181 försvann ur sortimentet och ersattes med Cosmosschwarz. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
| min bil är avusblå. och färgen är silver av nått slag... | |
| bilen är en M5 -95.... | |
|
standard-serie-kontrastlack på en 3.8 Li E34 M5:a är antingen - Granitsilber-met. (237M ) eller - Diamantschwarz-met. (181 M) sedan fanns det som tillval mot extra betalning att välja - ingen kontrastlack = samma färg som bilen - eller valfri kontrastlack |
|
|
Det mesta kasnke är sagt, men här är en länk som kan vara av intresse Länk . |
|
|
jo visst, mycket är bra här MEN det finns också en hel del FELAKTIGHETER och själv har jag numera slutat att samarbeta med -Alex- på mregistry - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.