AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.293

Någon som blivit lurade av säljaren på power-börsen?

Ras.mus
Förra tråden blev borttagen pga. rubriken antydde att det bar börsen som lurat mig och inte säljaren. Så var det förstås inte...

En gång till, en kille/tjej här sålde en m-ratt till mig efter att jag satt in en annons. I annonsen står det tydligt att den ska passa en E32 735ia-87. Ratten såg hyfsad ut när jag hämtade den på posten så jag betalade glatt och körde hem. Men ratten passar inte alls, inte ens nästan!

Han som sålde sa att han skulle betala tillbaka pengarna om den inte passade (i mail innan köpet) men nu har jag väntat i två veckor... Pengarna skulle sättas in innan helgen efter köpet (fick ratten på en onsdag tror jag) men det har inte kommit något än. Inga svar på mailen heller.

Vad gör man?
Du har väl säljarens address/namn/telefonnummer? Tag kontakt med honom, om han vägrar betala tillbaks pengarna, och du har skriftligt på att du skulle få dem tillbaks om den ej passade: Kontakta polisen.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Alt.2:

Bit i det sura äpplet och sätt ut en annons själv :)
\\\M 325i ZENDER///
en kille ringde mej å sa att han hade M lister till min e36...han kunde inte skicka med postf för han hade inget postkonot...pratade några gg å han lova om jag satte pengar på han konto skulle han skicka....men iccke..tel har han inte kvar...
Japp!
Satte in en annons 03-10-16 om att jag ville köpa ett orginalchip till min M5-92 3.8 , då min har ett trimchip som ingen vet var det kommer ifrån. Ringde en kille och föreslog att vi skulle göra kopior och byta med varann, helt ok för min del, gjorde kopia och skickade till honom. Har fortfarande inte fått nått från honom. Försökte få tag på honom ett par gånger men ledsnade sen och insåg att man tydligen inte kan lita på folk längre tråkigt nog.

Phalanx
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Men du får väl ringa killen !
Häng ut alla uppgifter här till att börja med..

NON UNQUAM CEDE
Ge inte upp förrän du hittar honom! Och dela gärna med dig vem han är...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, man får väl försöka få tag på personen ifråga INNAN man börjar gapa om att man blivit lurad.
Att man inte svarar på mailen kan ju bero på något...
Ras.mus
Jo, det kan ju stämma... Men två veckor? Efter att han lovat att sätta in pengarna direkt?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja men varför ringer du inte?
Om han inte svarar på mailen så ringer man väl?
PE
630
PESK
740iA e32
Har du skickat tillbaka ratten??
Annars är det ju inte så konstigt
att han ej betalt tillbaka....
För det framgår ej i din text...

PEO
Ras.mus
Han skulle betala först... Man gör oftast så, en inbetalning har du ju kvitto på, att man skickat kan man oxå få kvitto på men inte på VAD man skickat...

Dessutom bad jag om adressen men den har jag heller inte fått...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.