AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
572

Äntligen tillbaka till familjen E28

-BeeMWe-
Efter ihärdigt letande och bar funnit nada dök en 518iS upp hos en bilhandlare i Märsta. Natten till idag var lite orolig, tänk om den inte ens skulle starta :(

Tog iaf tåg och taxi från Uppsala till bilhandlaren, där stod den i ganska bruksigt skick, fått sig en törn på båda framskärmarna och rost i skärmkanter. Ack ack ack tänkte jag och började grunna bilen. Det visade sig att det enda som var fel var just skadorna på karossen. Så jag pungade fram några få tusingar och åkte hem med den :)

Så nu har jag lite rost att laga i vinter, man börjar juh bli expert på det nu...
ae
44
aekiey
bmw 528i -87
gratulerar!
men en 518? e det inte lite liten motor :)
vad står sét för i 518is
e det helt enkelt sport eller?
du är säkert en sån där som har stort garage att hålla till i kan jag tänka!
bah det vill jag också ha! vart i uppsala håller du till?
mvh johan
-BeeMWe-
Den är snabbare än min gamla 320 iaf, den var riktigt usel. Duger att ha i vinter.

S:et står för "lyx" lite extra utrustning på denna som taklucka, elhissar, plyschklädsel(wooooow) och annat krimskrams. Åsså inte att glömma stripes på karossen :)

Ute på landet(Östervåla) finns det gott om plats, där jag håller på, annars bor jag till i city.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Nu är det fan du som bjuder på en platta harboe efter ett sådant kap :)
-BeeMWe-
Tompa: Med metallsmak :). Du vet den där 528an du skulle upp i landet och köpa. Var den värd det priset ? Ägaren mailade mig och erbjöd den till mig.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Jag ska kika på en annan 528i imorrn också så vi får se om den i bålsta är intressant. Rätt rostig, men väl i bruksskick.
-BeeMWe-
E du online sen kan jag maila över mailet som bålstabmwn skickade till mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.