|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Som många ägare till en 320 har jag också råkat ut för problemet med centrallåset. Skulle till jobbet i morse men fick ej upp låset, har ej larm. Jag fick då gå runt och öppna dörren från passagerarsidan. Det konstiga är att det går att stänga centrallåset från förarsidan men inte öppna dvs det går att vrida åt höger men inte åt vänster. Jag vet att det finns flera gamla inlägg att titta på men eftersom jag inte är så händig när det gäller bilar vill jag kolla om flera har råkat ut för samma problem. Tackar på förhand. Shan | |
|
tjenare, jag har en E30 320 som är likadan men den har inte centrallås, jag måste gå runt bilen och låsa förardörn från insidan eftersom det inte går att frida nyckeln utifrånb på förarsidan, men däremot så kan jag öppna dörren utifrån men jag har inte lyckats komma fram till problemet... än There are no stupid questions, just stupid people... |
|
| centrallåsmotorn? | |
| Har ni provat att smörja låsen med olja? Kan göra de mest trilskande låsen som nya igen. | |
|
Smörja med olja låter bra till att börja med. Är det annars svårt att ta isär dörren för att kolla centrallåsmotorn? Tack! Shan |
|
|
Har nu äntligen blivit av med problemet. Jag läste igenom nästan alla inlägg ang. problem med centrallås och måste tacka personen som skrev att man kan prova med att trycka under låset med knäet samtidigt som man öppnar låset. Kan inte förstå att det funkade. Tack för all förslag, vad skulle man göra utan denna sida! Shan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.