|
|
|
|---|---|
| när bilen är kall så hör jag oljud från avgassystemet ev. katten som mycket påminner om någon sort rasslande- som om nån plåt tar i avgasröret eller nåt- lämnade in bilen för avläsning men enligt verkstaden så är allt Ok- har inte lyft och kollat men hoppas att ngn har nån fundering om vad det kan var- oljudet försvinner så fort bilen blir minsta lilla varm- ca 2 min | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla skyddsplåtarna runt kattarna, kan var dom som skramlar. Det sitter isolering innanför mot katten som bränns upp efterhand, har sedan plåten släppt i någon infästning så kan det bli lite skramlande innan värmen gör att materialet vidgar sig . ///MVH Hasso Länk |
| tackar så mycket BMW-gurun...satsar också mina kort på att det är skyddsplåten....återkommer med svar snarast möjligt! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick punkta min en skyddsplåt för nått år sedan på ena katten i bakkant då den spruckit i svetsfogen, (rostfritt). den hade inte börjad skramla, så det blev i förbyggande syfte. ///MVH Hasso Länk |
| Det va mycket riktigt skyddsplåten som tog imot i katten precis i bakkant- det va bara till att försiktigt böja tillbaks den på sin plats...inga fästen hade släppt som tur va-- tackar åter igen hasso | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.