AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.410

Biltemas spindelleder?

Sida 2 av 2
Vi kanske skulle enas om att det heter just "stabilisatorstag", vilket det står i Biltemas katalog.
Priserna är ju underbart låga hos Biltema, men om en spindelled håller i bara ca 3000 mil istället för 12000mil som hos originalet, så får man ytterligare lite att tänka på....hmm....

Mvh Jörgen
-BeeMWe-
Satt Biltema spindelleder på min förra BMW, mycket gedigna saker. Halva bilen var nog uppbygd på Biltema och inget av de sakerna krånglade.
Det låter bra att höra... :-)

Mvh Jörgen
Sixten
Kolla på BMW orginaldelar jag hade tidigare en SAAB 9000T
som jag satte ditt Biltemas spinelleder på och fick byta dem efter ca 300 mil pga. sprickor i gjutgodset.
Priserna på BMW har ju under de senaste åren sjunkit ganska rejält. Jag bytte bromsskivor fram på min 525-91:a i onsdags dessa var ju faktiskt ca 160kr billigare på BMW än på mekonomen, dessutom kunde jag pruta 15% hos BMW och fick 2 års garanti på dem. Orginal 4-ever.

525iA
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jörgen, BMW kallar det för "pendelstag"!

Pendelstag, krängningshämmarstag, stabilsatorstag, knarrstag, knackstag..... kärt barn har många namn! ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nog är en del delar bra(tillräckligt bra)på Biltema MEN för en riktig entusiast som vill vara hyffsat säker på att sina inköpta bildelar ska hålla "fullgod kvalitét" och kännas rätt då handlar man på annat ställe..

Ex: Om man köper Biltema prylar till t.ex en e24...Hur rätt känns det?
Det handlar ändå en hel del om känsla överhuvudtaget när man köper en BMW...Varför börja snåla in på känslan ;)

Mina erf. av Biltema sträcker väl så långt som till dessa "pendelstag" där då kvalitén INTE var bra...Bytte dem redan två år efter inköpet pga dålig "damask" tätning o därvid glapp efter en kort tid(pga smutsinträngning).

Mvh Janne.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Janne T ; Förslagsvis så kan du titta på stagen hos Biltema nu..annan damask samt klämring..går inte att skilja från de du får hos BMW
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,gto80...Bra om Biltema börjar "rycka upp sig" ang. dessa stag iaf..Kritik kanske har hjälpt till slut då ;)

Stötdämpare har jag också köpt därifrån vill jag minnas(till första BMW'n jag hade)...Slutade med att jag fick skicka tillbaka dem pga bristfälliga komfort egenskaper och slammer..

Mvh Janne.

Sixten: Ja det är ju verkligen bra att reservdelspriserna hos BMW har sjunkit så rejält, vilket naturligtvis säkert har bidragit till att fler köper sina delar hos dem och ingen annanstans.

Johan B: Ok, "pendelstag" var det... :-)

Janne T: Hmm.., ja jag borde kanske bejaka min entusiastkänsla lite mer, för det är ju ändå en BMW... :-)

Mvh Jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.